4 x 2500 meter SkiErg

Solen i ryggen, Nationalteatern i öronen och tom i blicken så joggade jag runt Kolgården
 Den tredje ”4×2500 meter SkiErg-träningen” för denna ”vinter” har just blivit avklarat. Det första kan ni läsa om här och det andra här. Idag var tiderna i klass med det första, alltså något sämre än det första. Dock så fick jag slita mer då, idag var jag trött muskulärt sedan gårdagens gym och kunde inte riktigt plåga mig, så pulsen blev rätt låg, men jag höll mig ändå inom AIII-zonen så det får ju ändå anses som ett bra pass. Jag tror och hoppas att jag tagit något steg framåt. Jag har ju verkligen tränat bra och inte gjort några ”dumma utsvängningar” på bra länge nu. Kul för mig.. På ett sätt så är det ändå rätt så skönt att bara vara ensam och fokusera på det jag brinner för; träningen och att få vardagen att snurra runt. Men nu var det inte det vi skulle skriva om utan träningen..
Jag började sedvanligt med ett löpvarv på drygt två kilometer runt Kolgården. Sedan så gick jag ångestfylld in och ställde mig vid SkiErgen på Actic Britsarvet. Körde ett väldigt likt upplägg som de senaste gångerna:

– 5 stycken impulser á 20 ”stavtag”, motstånd 10 

– 1:a, 2500 m, 9,15 min, 164 snittpuls, 171 maxpuls, motstånd 6

– 2:a, 2500 m, 9,31 min, 165 snittpuls, 171 maxpuls, motstånd 5

– 3:e, 2500 m, 9,29 min, 168 snittpuls, 175 maxpuls, motstånd 7

– 4:e, 2500 m, 9,28 min, 168 snittpuls, 174 maxpuls, motstånd 8

– Bonusintervall, 1070 m, 4 min,  165 snittpuls, 175 maxpuls, motstånd 8

– 5 stycken impulser á 20 ”stavtag”, motstånd 10 

Ingen jättehög puls som ni ser och inga supertider. Men ändå ett stabilt och väl genomfört pass måste jag säga. Avslutade med att jogga ytterligare ett varv runt Kolgården åt motsatt riktning. Måste ju få tid i träningsdagboken. 
Sätter fast klockan som på bilden, har jag en handske emellan SkiErg och klocka så sitter den fast bättre. 

Inga tider som skrämmer slag på ”Sörlänningarna” direkt. Det har jag ju inte heller när jag kör mina intervaller, varken på snö eller rullskidor. Men ändå har jag aldrig sett dom under tävling?!

På grund av min yviga gubbteknik så slog jag i handen i skruvarna på ställningen under en intervall, inget jag märkte då, men när jag var klar så märkte jag att hela handtaget var fullt av blod.
Nu väntar lunch och sedan ett stakpass uppe på Lugnet. 

https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here