Roligt upplägg vid skiergen

Fick hänga på knäna efter den sista intervallen. Men jag vred inte ur trasan helt. Det är ju trots allt tröskel..

Tjena!

Det andra passet för dagen blev i vanlig ordning stakmaskin. Idag med ett nytt upplägg. Jag har känt att jag inte har någon riktig fart när det går fullt blås på långloppen, det måste jag försöka åtgärda. Så dagens upplägg var 5 x 6 minuter med 1 minut vila mellan varje. På intervallerna så körde jag minut 1, 3 och 5 lugnare, samt minut 2, 4 och 6 hårdare efter följande schema:

1:a – 1,50 / 1,45

2:a – 1,51 / 1,44

3:e – 1,52 / 1,43

4:e – 1,53 / 1,42

5:e – 1,54 / 1,41

Jag lyckades hålla det glädjande nog. Svårast var nästan de lugna minuterna under de två sista intervallerna, där fick jag ofta hejda farten en aning. Jag har nog aldrig kört så långsam fart på intervaller, men de tuffa minuterna gjorde ju sitt till också, så det blev jobbigt.

Tiderna för dagen. Lyckades med konststycket att ha snabbare fart hela vägen in. Motstånd 8 (dragfaktor 122).

Före intervallerna blev det åtta minuter i sub 2,00-tempo med mina klassiska 20 snabba drag vid minut fyra och sju, motstånd 8. Efteråt sju minuter i samma fart, men på motstånd 1.

Det kändes stabilt passet igenom, även om pulsen var lite svår att få upp. Den landade på 155 i medel för hela passet och 170 i max.

Som avslutning på träningen körde jag mitt explosivitet-styrkepass. Det ska bli skönt med vilodag imorgon!

Related Articles

TRÄNING och Jone bjuder på SKOJ!

  Hallå där! Här är veckans vlogg! Det är fullt med vind, träning, träning i gott sällskap, väggningar, dödskörningar + andra tokerier och SKOJ! _____ Bli medlem i kanalen...

IGÅNG med TRÄNING – men något FÖRÄNDRADE ALLT..!

Det blev en hård start på det nya träningsåret, ont överallt efter fyra dagar. Därefter HÄNDE NÅGOT SOM FÖRÄNDRADE ALLT. Vad, det kanske inte ens står...

VILOKUNGEN – En resa i mitt MÖRKA INRE!

Tjena! Här har ni en ny vlogg, om ni kan tänka er att titta. Oerhört dåliga siffror på slutet, men det är väl som vanligt,...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here