(Höjdpunkterna från) En roligare roadtrip!

Hörni, det var en rolig roadtrip jag och Holmstrand var iväg på, men det har ni väl redan förstått?! Vi kom hem igår kväll, skönt det med. Vi fick ju till en del bra träning också under de dagarna vi var borta, cirka 22 timmar på åtta dagar, det duger må jag säga. 
Idag väntar en skön vilodag, det är välbehövligt det också!
Nedan följer lite av höjdpunkterna från veckan:
  • Rullskidbanan i Filipstad, sjukt fint att se att dom satsar så bra på en såpass liten skidanläggning. Där har Falun och många andra anläggningar mycket att lära sig

  • Första rullskidpasset på banan i Holmenkollen. Det tål att upprepas otaliga gånger att denna banan är ruskigt fin alltså! Att regnet öste ner under mer eller mindre hela passet gjorde det kanske inte så trevligt, men väldigt minnesvärt!

  • Intervallpasset med Gløersen och Martin Johansson. Det är inte ofta som min kropp känns så bra som den gjorde under detta pass. Att sedan få köra med ett gäng där man är välkommen och med trevliga grabbar gör inte saken sämre. Det var dessutom nästan Barüber-väder!!

  • Säga vad man vill om skidtunneln i Torsby, men den är faktiskt riktigt bra och en jävla tillgång för de flesta skidåkare som bor inom 30-40 mil ifrån den. Bra kupering, bra spår och träning på riktig snö!

  • Vistelsen i Torsby. Supertrevligt och snällt att få bo hemma hos Rasmus Blom. Kul att träffa Christoffer Martinsson som jobbar på sportaffären Allsport bredvid. Bra träning överlag därnere, det blev en fin avrundning på vår roadtrip!
Hoppas snart på att kunna dra iväg på en ny roadtrip. Men dessförinnan så lär jag träna lite hemmavid också, sen skulle jag ha jobbat litegrann också, så det kommer in lite deg. Någon som har några dagars jobb till övers?
https://adamsteen.se/
Previous articleSista tunnelpasset
Next articleUt på tur, alltid sur

Related Articles

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here