Fy fan vilket helvetesföre

Bedrövligt är bara förnamnet. Det var en ren och skär plåga att åka skidor idag. Givetvis berodde det ju till 85% på det oerhört röviga tövädret med plus 3-4 grader, stormvindar och regn. Resterande 15% var på grund av de värdelösa spåren som dom ständigt lyckas få till i Bergebo. Idag var det lika illa som vanligt, eller snäppet värre. Nog gnällt i detta inlägg nu, kanske.. 
Jag tog mig igenom det planerade passet i alla fall, även om jag hade problem att komma upp i puls. Till största del för att jag knappt kom framåt i blötsnön och den ständiga motvinden. När det är såhär tungfört är det inte direkt någon fördel att ha träningsvärk och trötta muskler, fick inget gratis. Det som kördes på dagens pass var i alla fall:
– 15 minuter uppvärmning, inklusive fem impulser.
– 5 block á 15 minuter med 3 minuter något hårdare intensitet än långlopp – 3 minuter i AII-intensitet – 3 minuter något hårdare intensitet än långlopp – och så vidare. 5 minuters vila mellan blocken
– 10 x 60″-60″. Planen var max men jag fick inte upp någon speed, kraft eller puls, men så kan det vara ibland. 
Totalt var jag ute i 2,15 timmar och på den tiden med mestadels flack åkning och mycket hög intensitet så hann jag endast 34 kilometer, trots att jag åkte på

Hoppas att vi får sova för Alfons inatt nu bara.

Hörs imorgon!

https://adamsteen.se/

Related Articles

Vape eller cigaretter – vad är det bättre alternativet när man tränar hårt?

Att välja mellan att röka och använda vape är en diskussion som har blivit allt mer relevant, särskilt bland dem som tränar regelbundet. För...

Snus och träning

Även om att snusa är snäppet bättre än att röka, så är det inte särskilt bra för dig som tränar. Vill du maximera dina...

Det börjar dra ihop sig! #winteriscoming

Ännu en vecka har passerat. I denna vlogg har jag kört tre tuffa skierg-pass och jag har äntligen klarat av det passet jag misslyckats på...

3 COMMENTS

  1. Åk någon annanstans då om det inte duger i Bergebo!
    Vart tror du det var bra spår i gårkväll?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here