Siffror från dagens intervallpass:

Godkväll!
Efter träningen så jobbade jag i sportbytet. Idag var det ganska mycket folk, jag satt inte still en sekund! Kul att det börjar röra lite på sig.
Ni kanske undrar lite mer om träningen?
10″-20″ ÄR det nya svarta!
Jag började med att värma upp 15 min (hälften stakning, hälften skate). Då jag var klar med uppvärmingen så körde jag två serier á 20 stycken 10 sekunder långa intervaller med 20 sekunder vila.
Då jag stakat klart så bytte jag till skatestavar och körde likadant. Alltså två serier á 20 stycken 10 sekunder intervaller med 20 sekunder vila.
Det är lite svårt att hålla koll på att man kör exakt tio sekunder, men efter ett litet tag kommer man på tricket; räkna stavtagen, för min del så låg de mellan 12-14 stycken. Det som är så fantastiskt i mitt tycke med dessa intervaller är att man inte får någon mjölksyra (kroppen hinner ej samla på sig det under tio sekunders åkning), man kan hålla hög fart på alla intervaller och man har också en hög puls hela tiden, så även i vilan!
Så här såg passet ut i siffror:
1,29,49 timmar
154 medelpuls
185 maxpuls
140 höjdmeter
1293 kilokalorier
Intervallblock 1 (stakning): 10,02,1 min, 172 medel-, 180 maxpuls, 20 höjdmeter.
4,58,4 min vila
Intervallblock 2 (stakning): 10,01,7 min, 177 medel-, 183 maxpuls, 15 höjdmeter.
5,03,4 min vila
Intervallblock 3 (skate): 10,00,7 min, 178 medel-, 184 maxpuls, 25 höjdmeter.
4,59,8 min vila
Intervallblock 4 (skate): 10,00,7 min, 177 medel-, 185 maxpuls, 15 höjdmeter.
https://adamsteen.se/
Previous article80×10″-20″
Next articlePokerface

Related Articles

Vape eller cigaretter – vad är det bättre alternativet när man tränar hårt?

Att välja mellan att röka och använda vape är en diskussion som har blivit allt mer relevant, särskilt bland dem som tränar regelbundet. För...

Snus och träning

Även om att snusa är snäppet bättre än att röka, så är det inte särskilt bra för dig som tränar. Vill du maximera dina...

Det börjar dra ihop sig! #winteriscoming

Ännu en vecka har passerat. I denna vlogg har jag kört tre tuffa skierg-pass och jag har äntligen klarat av det passet jag misslyckats på...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here