19 minuter i ”röd zon”

Fräscha muskler idag efter gårdagens vilodag = högre puls och ett bra genomfört intervallpass! 
Sate vad slitsamt detta var idag, men ack så givande för kropp och knopp. Löpbandsintervaller. En uppvärmning på tio minuter, 10 km/h och 10% lutning. Därefter drogs detta helvete igång:
10 minuter – 11%, 11,1 km/h – 163 snittpuls 
2 minuter vila
8 minuter – 11%, 11,5 km/h – 170 snittpuls
2 minuter vila
6 minuter – 11,5%, 11,5 km/h – 176 snittpuls
2 minuter vila
4 minuter – 12,0%, 12,0 km/h – 177 snittpuls
2 minuter vila
2 minuter – 12,5%, 12,5 km/h – 170 snittpuls
1 minut vila
1 minut – 13,0%, 13,0 km/h – 165 snittpuls
1 minut vila
4 X 30” – 30” – 13,5% 13,5 km/h 
2,30 minuter vila
6 minuter 40” – 20” – 12%, 14,2 km/h – 173 snittpuls
2 minuter vila 
6 minuter 40” – 20” – 11%, 15,2 km/h – 177 snittpuls
Här har ni pulskurvan och annat från polarklockan:


Lyckades som ni ser ovan skrämma upp hjärtat i 188 som mest, det var under min 4 minuter långa intervall (12%, 12 km/h). Lyckades äntligen ta mig igenom ett intervallpass på bandet efter planeringen. Har ju på de 2-3 senaste varit tvungen att sänka fart och/eller hastighet en aning. Men idag lyckades jag, skönt. Hade också något bättre fart och lutning än senast jag körde samma pass. Nöjd med dagen!
Avslutningsvis måste jag bara ventilera en fundering kring instagram. Syns inte mina bilder i era flöden, eller vad är grejen när vissa av mina följare aldrig gillar mina bilder? Sådant där tar jag personligt som att ni inte gillar mig. Jag håller hyfsad koll på de som inte brukar gilla mina bilder och då väljer jag att inte gilla tillbaka. In och följ och gilla mina bilder på instagram, tack. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here