42 intervaller.

Hade det inte varit så jävla jobbigt att köra intervaller, så hade man ju gjort det oftare. Det är ju rätt bra alltså! 
Grejen med hela denna veckan är ju att bryta mönster och jobba. Så efter de tre senaste veckorna med bra träning, speciellt rent tim-mässigt, passar det bra med en veckas träning med mindre timmar och högre intensitet. Det har funkat bra hittills, tre pass intervall och ett styrka!! 
Dagens intervallpass blev sjukt jobbigt, höll på spy vid flertalet gånger, det är inte ofta. Skulle vara efter diverse blöta utekvällar. Upplevde att jag hade bra tryck och pulsen dunkades upp bra även den. Skoj!! 
Jag körde fyra block á 10 minuter med två minuters aktiv vila. Alla block såg olika ut dessutom: 90″-30″ – 70″-20″ – 40″-20 – 10″-20″. Körde på Elpex-fyrorna och hela passet gick i stakningens tecken. 
Vill ni ha siffrorna så såg dom ut som följer:
1:a – 90″-30″ – 3,0 kilometer, 169 snittpuls, 17,8 km/h snittfart

2:a – 70″-20″ – 3,2 kilometer, 176 snittpuls, 19,0 km/h snittfart

3:e – 40″-20″ – 2,8 kilometer – 179 snittpuls – 16,6 km/h snittfart

4:e – 10″-20″ – 2,4 kilometer – 175 snittpuls – 14,5 km/h snittfart
Maxpulsnoteringen blev 186, jag var ute och vinglade i 1,30 timmar. Vackert så, hörs hej!
https://adamsteen.se/
Previous articleJobb och träning
Next articleOmvänd dag

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here