Bra träningsdag med gym och klassisk skidåkning

Hejsan.

Det blev träning ändå idag, sjukt skönt! Fick hjälp av mina föräldrar så jag hade någon timme till övers att slå ihjäl på diverse träningsanläggningar. 

Jag ställde bilen vid skidstadion (för att slippa betala parkeringsavgift) och joggade fem minuter bort till Actic gym på Lugnet där jag lyckades tricksa åt mig en fribiljett (har ju trots allt jobbat där förr i tiden). På gymet så körde jag följande:

A) Frivändningar från knäna, uppvärmning: 10×40 – 6×50 – 4×55 kilo

5×4 Frivändning från knäna + stöt @ 50 kilo, start varannan minut 

B) Knäböj, uppvärmning: 10×50 – 6×60 – 4×70 kilo

3 varv av: 5 knäböj, 75 kilo – 5 upphopp på bänk – 6 chins L-sit,

Start var tredje minut 

C) Marklyft 3×3 @ 140 kilo (dödstungt idag)

Bänkpress 3×3 @ 80 kilo (förvånansvärt lätt)

Lutande rodd 3×3 @ 70 kilo (mygelgungade upp det som vanligt)

D) 3 varv av: 12 stakövning i TRX – 8 armhävningar + bendrag i TRX – 10 TRX-rodd – 10 Borzovhopp,

Start var tredje minut 

E) 5 varv av: 30 sekunder burpees (13 st) – 30 sekunder vila – 30 sekunder kettlebellsswing, 24 kilo (17 st) – 30 sekunder vila 


Efter gymet så joggade jag tillbaka till bilen och betade av ett klassiskt pass på en timme. Jag hade ett par nyvallade klassiska skidor med klister på, riktigt fint att få åka lite diagonalt igen! 

Jag hann med sex varv á cirka 2,9 kilometer, plus en till backe. Totalt blev det 17,45 kilometer och 420 höjdmeter. Fin träningsdag! De tre senaste dagarna har jag ändå fått in 101,25 kilometers skidåkning, det är inte illa!
https://adamsteen.se/
Previous articleVeckans Skierg-pass
Next articleBussar och äventyr

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here