Dubbelpass idag – som en ”äkta” längdskidåkare


Jag (han till vänster) och Alfons (hen till höger)


Spexar för fansen

God kvällning!
Det har gått i ett fram tills nu. Puh. Fredagarna är mina mest aktiva dagar, då jag har skidprofilen på morgnarna och under de senaste veckorna har jag försökt komma ikapp med skidträning, samt hemmasysslorna. Borta är dom otaliga ungkarlskvällarna och ensamma tiderna. Det är jag tacksam för! Är en aning mer harmonisk nu, det kanske ni märker? Trots att det är mer ansvar och mycket mer måsten nu. Nog om det. 
Dagens första grej var ju att försöka ta mig till skolan/jobbet helskinnad. Det var inte det lättaste med en helt istäckt cykelbana hela vägen fram. Klarade mig helskinnad, men med ett par minuter sent till samlingen med skidprofil-gänget. Idag körde vi en liknande träning som förra veckan: löpning i 75 minuter och under tiden lade vi in:
– 120 spänsthopp. Jämfotahopp och enbenshopp 
– 6 stycken impulser/sprättande skidgång
– 5 minuter plankan 
Det blev en skön öppning på dagen. Vi har haft tur med sol och bra väder under dessa fredagsmorgnar. Svårt att börja dagen bättre än tränandes i soluppgången. 
Efter jobbet så cyklade jag hem i ishalkan. Väl hemma så hjälpte jag Amanda med så mycket jag kunde och efter cirka en timme så drog vi till Falun. Fick med mig gänget som skulle ta en promenad medan jag åkte skidor. Totalt blev det 90 minuters skateåkande. Riktigt fina förhållanden idag på Lugnet faktiskt. Kroppen var dock lite halvseg och jag var inte alltför sugen att åka idag. Men sådana dagar måste ju också få existera. 
Åter hemma så blev det en snabb middag och sedan hängning av tvätt, städning i köket och urplockning av diskmaskinen. Nu sitter jag en kortis i soffan för första gången idag och skriver i min nya hempysslings-blogg. Intressant va? 
Hjälp mig att dela inlägget om min lägenhet som är till salu är ni snälla!

https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here