Fin eftermiddags- och kvällstur

Idag blev det ytterligare en fintur på denna vackra ö.

Vi åkte ut klockan 15,30 och började med att åka från Magaluf, till Calvia och sen in på en liten väg för att åka den brantaste backe jag någonsin åkt. Två kilometer lång och en lutning kring 20%!!

Därefter åkte vi mot Soller och mitt i backen uppför Sollerpasset så åkte vi in höger på en väldigt liten, smal, fin och grym väg. Asfalten var riktigt dålig och grusig på sina ställen, men stigningen var ruskigt mäktig. Vi startade på 50 meter över havet och stigningen slutade 1010 meter över havet. Riktigt kul.

Därefter var det raka vägen hem. Vi kom hem klockan 21,00, tio minuter senare så var det mörkt!

Dagens värden:

Next articleSMSguld

Related Articles

Kortare tur på 3:or

Hej! Idag körde jag faktiskt på Elpex 3 detta lite kortare pass. Tur var väl det, annars hade jag fastnat där ute i motvinden. Såhär såg...

Klassiskt i solnedgången

Hej på er! Idag har jag sålt min Allebike.. Så nu är jag utan cykel. Men jag har planerat att köpa en ny, kraven är...

Handskar och mössa i maj – tjoho!

Titta gärna in den senaste vloggen, prenumerera på kanalen om ni inte gör det, lägg en kommentar, gilla och dela gärna videon vidare på...