Jäklar vad härligt med syra!!

Hej hej.
Nu har jag avverkat ett fint pass.
Klassiska rullskidsintervaller 30 min effektiv tid och därefter golden4-styrka.
Jag började med att värma upp till Lugnet i cirka 15 minuter. Därefter körde jag sex intervaller som såg ut såhär:
Intervall 1: 5,22, 167 snittpuls, 180 maxpuls, 65 höjdmeter.
Intervall 2: 4,01, 165 snittpuls, 177 maxpuls, 35 höjdmeter.
Intervall 3: 5,40, 169 snittpuls, 180 maxpuls, 35 höjdmeter.
Intervall 4: 5,00, 169 snittpuls, 182 maxpuls, 55 höjdmeter.
Intervall 5: 5,00, 173 snittpuls, 184 maxpuls, 60 höjdmeter.
Intervall 6: 5,28, 177 snittpuls, 192 maxpuls, 55 höjdmeter.
Det fina med intervallerna var att jag på alla sex bara stakade de två första minutrarna, för att sedan gå över på stakning med frånskjut och diagonal. Därav den lite lägre snittpulsen. Detta gjorde att jag också fick bra med syra, kroppen kändes skaplig idag och jag kunde trycka ur mycket på sista intervallen!
Efter sista intervallen så körde jag ”diagonalstak”/”Smirnofstak” i tio minuter, bort till friidrottshallen. Väl där så körde jag 3×8-12 på dessa övningar: brutalbänk, chins, dips, raka benlyft, rygglyft och bråsterk.
När jag var klar med styrkan så stakade jag hemåt. Nu sitter jag här med darrande armar och kan knappt skriva på datorn! Fin-fint!
https://adamsteen.se/
Previous articleLängdträff
Next articleDags för löpning

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here