Många och bra skidgångsintervaller!

Tydligen är det kul att träna, bjuder på ett leende mitt i pågående intervallblock, jag hade fått fan av Kjell-Erik Ståhl om han sett mig här!!
Idag slapp jag träna ensam igen, både Johan ”Joersa” Eriksson och min bror Jonatan ”Jone” Steen var med. Två målmedvetna och seriösa killar ända ut i fingerspetsarna! Planen för dagen var att köra en längre uppvärmning på cirka en timme, därefter bränna av diverse olika intervaller omkring hoppbackarna och sedan springa hem. Ville få ihop 2,30 timmar totalt. Uppvärmningen varade i 68 minuter, mestadels på Jungfruberget. Sedan började vi intervallerna och träningen drog igång på allvar. Ett träningspass som enligt ”Joersa” var det tuffaste han någonsin hört talas om. Nåväl, det sved litegrann här och där. Ska försöka återge er alltihop:
4 minuter elghufs, uppför grusvägen på sidan av hoppbackarna + lite bonus för att få ihop fyra minuter: 0,61 km, 166 snittpuls, 174 maxpuls, 90 höjdmeter
Jogg tillbaka ner till starten, 4,27 min
10 stycken sprättande skidgång á 10 sekunder, maxinsats med joggvila tillbaka ner: 
6,00 min, 0,70 km, 165 snittpuls, 172 maxpuls, 45 höjdmeter
Drickapaus i 47 sekunder
4 minuter elghufs, uppför grusvägen på sidan av hoppbackarna + lite bonus för att få ihop fyra minuter: 0,60 km, 175 snittpuls, 181 maxpuls, 90 höjdmeter

Jogg tillbaka ner till starten, 4,20 min
10 stycken sprättande skidgång á 10 sekunder, maxinsats med joggvila tillbaka ner: 6,00 min, 0,69 km, 166 snittpuls, 174 maxpuls, 45 höjdmeter
Drickapaus i 45 sekunder
4 minuter elghufs, uppför grusvägen på sidan av hoppbackarna + lite bonus för att få ihop fyra minuter: 0,61 km, 178 snittpuls, 184 maxpuls, 90 höjdmeter
Jogg tillbaka ner till starten, 4,46 min
10 stycken sprättande skidgång á 10 sekunder, maxinsats med joggvila tillbaka ner: 6,00 min, 0,68 km, 167 snittpuls, 177 maxpuls, 45 höjdmeter
Drickapaus i 45 sekunder
4 minuter elghufs, uppför grusvägen på sidan av hoppbackarna + lite bonus för att få ihop fyra minuter: 0,67 km, 183 snittpuls, 188 maxpuls, 90 höjdmeter
Hängde ni med? Alltså totalt fyra stycken ”långa” á fyra minuter och totalt 30 stycken korta á 10 sekunder. Kändes rätt så bra idag, skönt efter gårdagens misär. När vi kört klart intervallerna så körde vi hopp uppför läktarna, två vändor á 80 hopp, den första enbenshopp (40 per ben) och den andra jämfotahopp. När vi var klara med det så blev det raka vägen hem! 
Totalt 2,30 h, 18,31 km och 875 höjdmeter!

”Joersa” var så snabb idag att han både körde intervaller och hann ta kort, eloge:

Från de sprättande skidgångsintervallerna!
https://adamsteen.se/
Previous articleSänkt gråsten
Next articleNy dag igen

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here