Progressiv fart och lutning på bandet

Samma visa som vanligt de senaste två veckorna: intervaller inomhus, svettigt, jobbigt och effektivt. 
Idag hade jag skrivit stege + 40”-20”-intervaller på programmet. En stege med minskad tid och ökad fart & lutning. Först så värmde jag upp tio minuter på 10 km/h och 10%, därefter kördes följande:
10 minuter 11% – 11 km/h, 162 snittpuls
2 minuter vila 
8 minuter 11% – 11 km/h, 165 snittpuls 
2 minuter vila 
6 minuter 11,5% – 11,5 km/h, 172 snittpuls
2 minuter vila 
4 minuter 12,0% – 12,0 km/h, 175 snittpuls
2 minuter vila
2 minuter 12,5% – 12,5 km/h, 171 snittpuls
1 minut vila 
1 minut 13,0% – 13,0 km/h, 167 snittpuls
1 minut vila 
4 x 30 sekunder 13,5% – 13,5 km/h, 168 snittpuls
2,30 minuter vila
6 x 40”-20” 14 km/h – 12%, 172 snittpuls
2 minuter vila 
6 x 40”-20” 15 km/h – 11%, 176 snittpuls
Hängde ni med? Det gjorde jag knappt själv. 45 minuter AIII fick jag det till i alla fall och enligt pulsklockan så var jag 14 minuter i röd zon (över 177 slag per minut). Jag är dock tveksam till att lutningen som anges är procent, eller lika tuff som andra löpband, men jag låter det vara osagt, maxlutning på bandet är iaf 15(%?). 
Ett bra pass med rätt så skaplig känsla, fint så!
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here