Sammanfattning av veckan och dagen som kommer

BloggerImage
Det vandrade förbi ett rejält åskväder igårkväll, mullrade, blixtrade och regnade väldigt kort. Sedan blev det återigen uppehåll och fint väder. Sådana korta oväder gillar jag
Hej och trevlig förmiddag. 
Inte trodde jag före våren och sommaren 2016 att jag frivilligt skulle ställa väckarklockan och dessutom gå upp före klockan 09, utan att varken ha jobb eller träning. Det var och är en sådan dag idag. Sitter och njuter med en kaffe i soffan nu, just ätit tre ägg. Skön start på dagen. 
Tänkte strax ge mig ut och gå en promenad med hunden och därefter dammsuga bilen. I övrigt så har jag inget planerat och inga måsten idag. Väldigt skönt. Är lite trött i kroppen efter förra veckans träning, men inte överdrivet. Jag lyckades ju få ihop 16,15 timmar, trots att jag vilade två dagar inledningsvis och avslutade med tre tävlingsdagar, det är jag nöjd med. Sammanfattning från veckan som gått:
– måndag och tisdag vila, hjälpte till med att plocka ur farmors hus i Sälen 
– onsdag, fem timmar; stakning 2,45 – löpning 1,30 – stakning 0,45. 71,7 kilometer
– torsdag, fem timmar; stakning 1,25 – löpning 2,05 – stakning 1,30. 74,3 km
– fredag, stakrace sprint, 4 x 3,40 min. 2,15 h – 25,9 km
– lördag, löprace 8 km, 28,37 min + TRX-styrka. 2 h – 16,2 km
– söndag, skaterace 12 km, 31,39 min. 1,55 h – 33,6 km
Förutom ovan nämnda 16,15 h så fick jag också ihop 221 kilometer, på fem träningspass. Det gillas! Tänkte få till 70 timmar denna fyraveckorsperiod, som nu har tre veckor kvar. Fattas alltså nästan 54 timmar. Det ska vi väl klara av?! 
https://adamsteen.se/
Previous articleTvåa totalt!
Next articleHeldag på Runn

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here