Seger i terräng-DM och timhets

Efter livets insats så är det skönt att lägga sig ner
Hej mina vänner.
En nykorad distriktsmästare i löpning sitter bakom tangenterna nu. En riktig pojkdröm som slog in alltså! 
Racet gick på en drygt 2 kilometer (2,16) lång bana, sex varv. På Jungfruberget, mer eller mindre runt BMX-banan, eller startplatsen för DSA:s elghufsbana. Mycket kupering, både upp och ner, totalt 285 höjdmeter (47,5/varv) på de 13 kilometer vi avverkade.  
Kändes helt okej på uppvärmningen idag, men jag bestämde mig ändå för att gå ut i ett kontrollerat tempo och försöka hålla jämna varv. Jag höll igen uppför, men min ”nya” teknik där jag försöker trippa med korta och ”lätta” steg så gott det går. På platten och framförallt utför så försökte jag hålla lite högre fart, det fungerade rätt bra faktiskt. Jag ledde loppet från start till mål. Tvåan och klubbkamraten Mattias Westman hängde med i drygt halva första varvet, sedan fick han tyvärr släppa lite succesivt. Jag kollade inte bakåt på hela loppet, för att hålla fokus på det jag höll på med. Det kändes bra idag, men inte helt toppen, lite seg sedan träningslägret och tendens till håll under nästan hela loppet, dock aldrig något allvarligt. 
Tog en mellantid vid varje varvning, så här kommer lite siffror:
Varv 1: 8,06 min – 2,19 km – 182 snittpuls – 188 maxpuls 

Varv 2: 7,58 min – 2,15 km – 188 snittpuls – 191 maxpuls

Varv 3: 8,04 min – 2,16 km – 189 snittpuls – 192 maxpuls

Varv 4: 8,17 min – 2,17 km – 189 snittpuls – 192 maxpuls

Varv 5: 8,21 min – 2,16 km – 188 snittpuls – 191 maxpuls

Varv 6: 8,13 min – 2,16 km – 190 snittpuls – 193 maxpuls

Totalt: 49,03 – 13,00 km – 188 snittpuls – 193 maxpuls – 3,46 min/km – 285 höjdmeter

Uppvärmningsjogg runt banan, kallt som skräcken idag, frös under loppet

För att försöka få upp värmen och dämpa testosteronet en aning under uppvärmningen så välte jag en bil, hjälpte föga
Nöjdingen smakar på segerns sötma, Boss är i alla fall imponerad, eller hungrig?!

Inför en av alla varvningar, för er med lokalkännedom så är detta i botten av teletornsbacken, där var start, varvning och mål

Var lite halvt sliten när jag stakade på mina Elpex-treor uppför Gamla Berget, eller egentligen under hela passet
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

4 COMMENTS

  1. Grattis! En DM-titel är inte fy skam.

    Själv får jag betala för att jag inte lärde mig springa rätt tekniskt när jag började springa. Tar alltid tid att hitta igen den "nya" tekniken när jag börjar igen. Riktigt störande.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here