2,15 stak på drömspår!


Mina Oakley med Prizm low light-lins gjorde sig väldigt bra idag! 

Efter det vi hade att göra hemma så drog jag och Alfons till Falun. Alfons fick umgås med Simon Andersson och jag fick möjlighet att träna, en sådan chans får man bara en gång i livet tänkte jag då och åkte upp till Lugnet!
Jag körde två varv runt elit 15 kilometers-spåret. Helvete vilken klasskillnad det är på spåren där kontra de jag vanligen åker på. Idag var första gången på länge som ett träningspass var roligt, skönt och kändes bra. Annars åker jag mest runt och är irriterad på hur dåliga spåren är och hur tungt det går. Idag gled det ju lätt, trots dåligt vallade skidor och ganska kärvt före. Tänk om man ändå hade råd och tid att ta sig till Lugnet varje dag, så mycket bättre jag hade mått och så mycket mental energi jag hade sparat!! 
Nåväl, jag ska inte hylla det till skyarna alltför mycket. Det är ändå lite för lite platt på Lugnet, och det är just den platta stakningen jag behöver förbättra. 
Jag lade in femton stycken impulser idag, fördelat på:
– 5 stycken á 15 stavtag acceleration och 15 stavtag i maxfart
– 5 stycken á 25 maximala stavtag uppför 
– 5 stycken á 18 maximala stavtag på platten/lättfört 
På mina 2,15 timmar så hann jag idag 32,55 kilometer och jag plockade hela 770 höjdmeter. Hade även en bra och lagom hög snittpuls på 127! 
Imorgon ska jag jobba igen… 
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

4 COMMENTS

  1. Du är säkert varmt välkommen att hjälpa de ideella krafter som jobbar med spåren i din hemmaterräng 👍 Kanske kan spåren bli bättre om någon som vet vad som krävs i preparering hjälper till? 😃

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here