2,40 h bike – 86 km

Det var slitsamt att cykla idag, dödsvindar bitvis även detta passet. Jag körde följande vända: Britsarvet – väg 293 – Brusala – Medväga – Domnarvet – Ornäs – Aspeboda – Olsbacka – Källviken – Slussen – Hosjö – Danholn – Karlsbyheden – Kårtäkt – Sundborn – Skuggarvet – Lugnet – Bojsenburg – Britsarvet. Hade räknat ut lite snabbt i huvudet att det skulle bli cirka åtta mil, alltså ta cirka 2,30. Blev något längre, men det har ju ingen dött av. Dessutom ser det ut att bli regn i helgen, så man får ju passa på nu.

Jag dunkade på lite här och där under passets gång, så på de totala 2,37 h skriver jag in 30 minuter på AIII i träningsdagboken. Det var som jag ovan nämnde en sjuk vind idag. Från starten hemma, hela cykelbanan till Borlänge, mellan Medväga och Domnarvet, samt mellan Domnarvet och Ornäs, så hade jag motvind hela tiden. Trots att jag åkte i tre olika vädersträck. Kul. Men efter Ornäs så vände vinden och därifrån hade jag i princip medvind ända till Sundborn. Sjukt hur som helst.
Benen kändes från och till rätt så skapliga idag och jag kunde mata på rätt fint. Snittfarten landade på 32,8 km/h, det är ju inte fy skam, ungefär samma fart som rullskidåkaren från Skåne, när han åker lugnt AI på rullskidor, utan stavar. Så det får jag vara nöjd med. Rullade in 86,1 kilometer och klättrade 785 meter. Inte en helt platt runda med andra ord. Nu har jag ändå kommit igång lite med cyklingen, sedan den 27:e april så har jag cyklat cirka 25 timmar och lite drygt 75 mil, inte en endaste meter på någons rulle. Mäktigt.
Precis innan jag kom till slussen så märkte jag hur ett flygfä kom och satte sig i min nacke, en sekund senare så bränner det till som bara satan, den brännande känslan satte i hela passet och nu efteråt värker det som skräcken. Troligen en getingjävel. Det är svullet och ömt där. Men det brukar väl gå över efter en dag eller två.
På dagens pass så var jag fortsatt törstig, vilket jag förutspådde innan, så jag valde att ta två stycken stora flaskor fyllda med vatten, dom gick precis åt. Perfekt. Var inte alltför sliten i benen sedan
De blekfeta låren börjar väl vakna till liv så sakteliga

Related Articles

Tillbaka i barmarksträning, SLITSAMT!

Efter en skön viloperiod på nio dagar så är jag nu tillbaka i träning igen. Men det har varit tufft att komma igång mentalt, kroppen...

2 x löpning

Hej! Två stycken löpningar idag: 1: 70 min, 16,7 km, 4,11 min/km 2: 30 min, 5,3 km, 5,34 min/km Var väl varken bra eller dålig känsla, men i...

Jobbiga löpintervaller + EXTRAVLOGG!

VARSÅGODA nu finns en extravlogg från Bysprinten Mosjøen 2024 som min bror styrt upp på min youtube-kanal, hoppas det ska smaka! Nu vill jag...