90 x 10″-20″ , check!

Godkväll.
Nu har jag kört det förhoppningsvis sista intervallpasset på längdskidor denna säsong. Planenligt körde jag 90 stycken 10″-20″. Kroppen och skidorna gick bättre än vad jag hoppades på innan. Jag överdriver inte om jag säger att snön är som att åka i blött strösocker.
Jag började med att värma upp tio minuter skate. Därefter började mina tre intervallblock.
Första intervallblocket så körde jag 30 stycken skate, med siffrorna: 15,00,1 minuter, 178 medelpuls, 185 maxpuls, 105 höjdmeter.

Fem minuter aktiv vila, skate.
Andra intervallblocket så körde jag enbart stakning med skateskidor och skatestavar. Siffrorna: 15,00,4 minuter, 174 medelpuls, 180 maxpuls, 45 höjdmeter.

Hann i min fem minuters vila åka till bilen, byta skidor + stavar och även åka en minut lugnt.
Tredje och sista intervallblocket så körde jag alltså klassiskt, med siffrorna: 15,00,3 minuter, 176 medelpuls, 183 maxpuls, 95 höjdmeter.

Jag avslutade passet med 18minuter lugn nedåkning.
På klassiska blocket så åkte jag med ruggskidor, inte optimalt fäste, men ändå helt dugligt. 
Passdata:
1,23,57 timmar
159 medelpuls
185 maxpuls
350 höjdmeter
1259 kilokalorier
https://adamsteen.se/
Previous articleTräna snart?
Next articleImorgon smäller det!

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

6 COMMENTS

  1. Grymt pass, lät jobbigt!!
    Var själv ute och åkte i morse men det regnade och var 3grader varmt. Spåren var mjuka som fan. Hur skulle du preppa skidorna en sån dag?

  2. Ja, det är både grymt och jobbigt. Men bra! Oj, svårt att säga. Antar att det är klassiskt, så troligen blandar jag två klister. Typ universal och rött.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here