Dagen i bilder – fixardagen

I våran familj är vi tre killar, en tjej och noll feminister.
Har hunnit med en del idag. Men det finns ju att göra. Vi har kontaktat ett försäkringsbolag för att ordna en försäkring till vår nyblivne son. Kontaktat socialförmedlingen för att erkänna faderskap, men såskopparna där hade telefontid endast mellan 09,30 och 10,00. Fast dom kanske har fullt upp med utbetalningar åt folket på Tjärna Ängar och Jakobsgårdarna, så då finns det väl inte tid till oss andra som i alla fall försöker..
Efter telefongrejerna så fick Amanda ta hand om Alfons medan jag kalkade av kaffemaskinen, i samband med det så ordnade jag med värmepumpen som visade ett felmeddelande om ”fasföljdsfel”. Värmepumpen fixade jag genom att först tömma ventiler och därefter byta säkringarna, samt starta om själva elförsörjningen till huset, då löste det sig. Man lär sig något nytt varje dag.
Jag fortsatte fixandet med att handgräsklippa det som inte automovern hinner med och sedan trimmade jag kanter med trimmern. Även trimmern felade idag och jag blev tvungen att fixa den med lite skruvande. 
Nu återstår det en cykeltur till diverse affärer för att handla mat, en soptunna för blöjorna i skötrummet, ett postenkuvert för att skicka iväg min
Alfons är duktig på dagarna, då sover han nästan bara, men på nätterna så håller han oss vakna med skrik och gnäll. Då känner man sig rätt maktlös, stackaren.
Har plöjt igenom nästan alla avsnitt av
Nyavkalkad kaffemaskin.

Felmeddelandet (röda lampan till vänster) är nu fixat.

Här är mina träningspjäxor.. Skandal att jag inte har fått några nya.. Jag hoppas på att min svärmor kan laga dom genom att byta dragkedja.

Slit och släp.

Idag fick vi hem ett litet paket med produkter från
Far och son.
https://adamsteen.se/
Previous articleHemma i kära huset
Next articleCoxa R5

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

2 COMMENTS

  1. En skomakare som fixar den där dragkedjan för typ en hundring, kan dock vara så att du lär fixa fram en ny dragkedja själv. Går köpa för typ 20 kr hos välsorterad sporthandel.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here