Fin dag vid sommarstugan

Det blev en trevlig eftermiddag och kväll vid sommarstugan igår. Alfons lekte mycket vid vattnet och Boris sprang omkring som en vettvilling. Kul att dom får leka av sig rejält. 
Jag åkte hem mot kvällen sen, kollade lite TV och la mig sedan lite senare än vanligt. Idag tillät jag mig ha sovmorgon till 08,45, för att få igen lite sömn. Skönt och välbehövligt. 
Snart så tänkte jag ge mig ut på en staktur runt Runn, idag på Elpex 3. Kan ju vara roligt med lite variation. Men först ska jag äta och rasta Boris. 
Vi hörs senare!
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

4 COMMENTS

  1. Hej.
    Vore intressant att höra dig säga några ord om just elpex vs. swenor.
    Du är väl inte knuten till någon av dessa så, man kanske kan tro dig 😀
    Har själv alltid kört swenor men det är mest för att omgivningen också gör det.
    Vi brukar synka fabrikat och årgång i mån det går, innan hjul byts och allt ändå faller.
    Min känsla är dock att båda fabrikat är riktigt fina och skillnaderna är små.
    Bra blogg!

  2. Hej. Tänkte faktiskt på det idag när jag åkte. Tror jag gillar känslan på Elpex team 610 lite, lite mer än Swenor Fibreglass. Men det är marginellt och kanske för att jag åkt så mycket på Elpex genom åren 🙂 Vad gäller rullmotstånd så är min känsla att Elpex 4 från 2019 väldigt likt de Swenor 4 från 2020.

    Kvaliteten och hållbarheten tror jag att Swenor håller lite längre, i alla fall hjulen. Stommarna håller bra på Elpex, i flera år.

    Hoppas du blev klokare!

    Tack! 🙂

  3. Ursäkta sen fråga.
    Men har du provat Elpex evolution? Är det i sådana fall stor skillnad mot Elpex team?

    Tack på förhand.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here