Funderingar kring träning, helgen och dagen

Att bada är någonting Alfons verkligen gillar. Att han ibland skvätter ner i princip hela badrummet är ett mindre bekymmer för honom. 

Djur i allmänhet och hästar i synnerhet är något som Alfons är väldigt intresserad av och han blir väldigt glad när han ser dom. I måndags så fick han klappa en häst på dagiset och han sken upp som en sol av det. 

Från igår, påklädda och klara för dagis, samt träning. 

Ett av Alfons favoritprogram är ”Greta gris” på Netflix. Ibland kommer han med fjärrkontrollen och säger: ”Gis”. 
Många bilder på Alfons blir det. Svårt att låta bli. Jag har blivit en sådan där töntig förälder som jag tidigare avskytt, kanske för att jag inte förstod känslan av att ha barn tidigare, inte så konstigt kanske. Men jag försöker hålla mig till mitt liv och min träning så gott det går här på bloggen. 
Jag är sugen att börja träna på nu i vår, sommar och höst. Sjukt att jag ändå har den motivationen. Men det är väl bara att tacka och ta emot. Det kan vända snabbt igen. Men tanken är väl att jag ska försöka få till någon form av plan. Tänker mig att jag kanske ska träna typ 500 timmar kommande år, 1-2 vilodagar i veckan och sedan försöka fortsätta med blocken på 14 dagar där den ena veckan är stakning och den andra är mer allmän med styrka, löpning, med mera. Vi får se. Kanske jag ska göra någon form av periodisering med lite lättare veckor emellanåt också, men vi får se hur jag ska få till den biten. Det kan ju vara svårt då jag har fullt upp i livet och samtidigt vill tävla löpning under sommaren. Men det kommer nog lösa sig fint. 
Idag vaknar jag upp och blickar ut över ett nytt snöoväder genom fönstret. Iväg på cykeln mot jobbet i rejält snöfall, motvind och ett drygt fem centimeter tjockt lager med nysnö. Det var lite tungcyklat, minst sagt. Men jag tog det lugnt och metodiskt. Mest imponerande över hela den drygt fem kilometer långa cyklingen var att jag ej blev förbannad eller kränkt över utebliven plogning, ett steg i rätt riktning för en person med stundtals kort stubin. 
När det kommer till träning idag så är min plan att köra ett lite lättare intervallpass klassiskt. Men det snöar ju satan ute idag som tidigare nämnt, temperaturen ligger nu på två minusgrader, men framåt eftermiddagen så ska det vara plusgrader. Det kan bli svårvallat och det kan även vara så att jag inte har några spår att åka i. Det ger mig tre alternativ:
1. Skidor i Bergebo. Hinner dom dra spår?
2. Skidor i Skräddarbacken. Hinner dom dra spår?
3. Skierg i källaren. Håller min handled och mitt psyke?
Ytterligare frågeställningar till de två översta alternativen är ju huruvida min vallning med en kladdigare burk kommer fungera? Det ger mig dock ytterligare två alternativ på dessa, nämligen skate eller stakning. Vet jag bara att det är hyfsat nydragna spår så åker jag gärna skidor och helst klassiskt för att känna lite på diagonalen inför lördagens ”En riktig femmil” i Sörskog. Många frågor och funderingar blir det! 
Hörs sen.
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

4 COMMENTS

  1. Stordiagonal på gång alltså!? Hade för mig att du skulle till Engadin och slakta skejtspåren där i helgen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here