Gympass med efterföljande stakning på fyror

God kväll!
Sent omsider begav jag mig ut på dagens träning, men den blev avklarad i alla fall. Det har ju blivit någon form av stående standardpass nu, mitt gympass med efterföljande stakning i Skräddarbacken, på elpexfyror. Jag gjorde ingen besviken idag heller, utan jag höll mig till planen. 
Började med cirka 15 minuters stakning bort till Actic i Maserhallen, där körde jag mitt nuvarande standardpass, med något tyngre vikter på vissa övningar:
– Chins med crunch 3 x 8 

– Enbensknäböj 3 x 5, 52,5 kilo

– ”Stakning” på knä i cablecross 3 x 6, 68 kilo

– Magchrunches i cablecross 3 x 6, 100 kilo

– Bänkpress 3 x 5, 75 kilo

– Latsdrag 3 x 5, 77 kilo 

– Stakkast med medicinboll 3 x 8, 10 kilo

– TRX-övningar
Detta passet tar ungefär en timme att klara av. Bänkpress och latsdrag kör jag som i ett ”superset”, alltså jag kör ett set på bänkpressen, sedan går jag direkt till latsdragen och kör ett set, därefter vilar jag. Fungerar rätt bra tycker jag, både supersetet, men också hela passet, jag blir trött i de muskler jag vill träna för skidåkningen. 
Efter gymandet så stakade jag bort till Skräddarbacken, där körde jag lite stakstyrka: 
– Fem minuter enarmsstakning höger

– Fem minuter enarmsstakning vänster

– Fem minuter ”smirnoffstakning” (drar mig fram som när man åker diagonalt, men använder bara armarna)

– 10 stycken fartökningar á 20 stavtag, 20 stavtag i vila

Totalt blev det två timmar stakning, ett bra första pass på veckan och denna träningsperiod, den fjärde i ordningen detta år. Hittills har jag skrapat ihop 190 träningstimmar sedan den 24:e april. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here