Löpning samt gym och fix av Benz

Tjena folket!

Igår kom vi hem från den fina turen i Sälen. Det är magiskt fint där i fjällen, vilket ni kanske märkt. 
Idag har jag hunnit med att köra ett fint styrkepass på Actic Maserhallen. Var lite orolig innan hur ryggen skulle palla med det kalaset, men det blev bara bättre och bättre under träningens gång. Måste försöka komma igång mer med TRX-styrkan framgent, för att slippa kommande ryggbesvär. 
Löpningen till gymet blev i 4,18 min/km-tempo och löpningen hem i 4,00-tempo. Kändes rätt stabilt och avslappnat. Sprang i Hoka Napali för att skona mina ben och vader. 
På gymet körde jag ett lagom tungt pass med inte alltför tunga vikter. Såhär körde jag:

Frivändningar (Från knäna, Hang Power Clean): 

10 x 30 – 6 x 40 – 4 x 50 kilo + 4 x 4, 60 kilo


Knäböj:

10 x 50 – 6 x 60 – 4 x 70 kilo + 4 x 4, 80 kilo


Marklyft:

10 x 80 – 6 x 90 – 4 x 100 kilo + 4 x 4, 120 kilo


Bänkpress:

10 x 50 – 6 x 60 – 4 x 70 kilo + 4 x 4, 75 kilo


Lutande rodd:

10 x 30 – 6 x 40 – 4 x 50 kilo + 4 x 4, 60 kilo


Avslutade sedan med TRX.  3 set av: 

12 stakövning, 8 armhävningar + bendrag, övning 3 (typ sidoplankan), övning 4 (baksida lår).


Nu är jag i Skuggarvet och ska fixa Benzen så den går igenom besiktningen. Det är spindelled, bromsskivor + belägg fram och ett bromsrör som ska fixas. Dessutom har vi krängt på nya sommardäck fram. Det är dyrt nu, usch. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

2 COMMENTS

  1. Vilken cliffhanger du har lämnat från söndagen, alla vi undrar ju om Amanda kom fram till Mångs och hur spåren var?
    Håller du på den till tisdag?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here