Många och korta intervaller

Sista träningspasset då, innan träningslägret i Livigno, sitter faktiskt redo nu att åka ner mot Arlanda. Men först en snabbis om dagens träning;
Elpexfyror även idag, det gick tungt satan i storm-motvinden. Tog en halvtimme att bara ta sig upp över Gamla Berget och ut ur stan. Usch. 
Efter en halvtimmes lugn åkning så drog jag på med dagens uppgift: intervaller och däremellan fartökningar. Jag körde tre stycken tiominutersblock med olika intervaller, dessutom så körde jag ett block innan och två ytterligare emellan ”de riktiga” blocken med 10 stycken fartökningar på 20 stavtag (90% insats), med 20 stavtag i vila mellan varje. 
Något sådant här blev det:
Fartökningsblock: 7,18 min, 2,12 km, 151 snittpuls, 160 maxpuls, 20 höjdmeter
– 1 min vila –
70″-20″: 10,10 min, 3,66 km, 163 snittpuls, 169 maxpuls, 10 höjdmeter
– 1 min vila – 
Fartökningsblock: 6,53 min, 2,16 km, 158 snittpuls, 163 maxpuls, 10 höjdmeter
– 1 min vila –
40″-20″: 10,00 min, 3,15 km, 168 snittpuls, 174 maxpuls, 30 höjdmeter
– 1 min vila –
Fartökningsblock: 7,09 min, 2,45 km, 159 snittpuls, 164 maxpuls, 5 höjdmeter
– 1 min vila –
10″-20″: 10,00 min, 2,75 km, 168 snittpuls, 174 maxpuls, 35 höjdmeter
Passet gick helt okej och kroppen kändes skaplig, nöjd med det, tre bra intervallpass på lika många dagar, fint det!
Hörs, hej!
https://adamsteen.se/
Previous articleDet närmar sig
Next article#FuckFIS

Related Articles

TÄVLINGSPREMIÄR för säsongen 2024/2025!

 Hej på er! Nu är äntligen tävlingspremiären avklarad för denna säsong! Jag och min bror Jonatan var under lördagen till Norberg för att delta i...

Vape eller cigaretter – vad är det bättre alternativet när man tränar hårt?

Att välja mellan att röka och använda vape är en diskussion som har blivit allt mer relevant, särskilt bland dem som tränar regelbundet. För...

Snus och träning

Även om att snusa är snäppet bättre än att röka, så är det inte särskilt bra för dig som tränar. Vill du maximera dina...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here