Nya bravader på gymet, bland annat 150 kg i marklyft

Nytt styrkepass och nytt personligt rekord i marklyft. Alltid något.

Nu har jag bara tre styrkepass kvar på min uppbyggnad som pågått i snart 28 veckor, det känns väldigt skönt och förhoppningsvis har det gett mig något bra också. Jag tror jag har blivit starkare i alla fall och det känns bra att följa en plan. Träningsplanen har ju förflutit som så att jag varannan vecka haft som plan att endast staka. På stakveckan så har jag försökt få in 60 minuter tröskel med impulser, sedan två ytterligare fartpass, resten distans. Det har fallit väl ut med löptävlingar på dessa veckor. På den andra veckan har jag haft mina två styrkepass, utöver det så har jag försökt få till två intervallpass (stakning + löpning) och resten distanspass. Denna plan kommer jag följa tills jag har gjort de tre resterande styrkepassen, alltså när vecka 44 är slut. Sedan så får vi se hur planen blir, men tanken är att fortsätta med stakveckor i alla fall, eventuellt ta in lite SkiErg och löpband, sen blir det ett styrkepass med lite mer fokus på explosivitet och lättare vikter. Tror det blir bra till slut. Det gäller väl egentligen bara att få till bra pass, återhämtning mellan tuffa träningar och pass som liknar det man vill tävla i. 
Idag så tog jag mina Elpexfyror och stack till Actic maserhallen där jag körde följande:
– Uppvärmningsövningar 30 kilo: 10 ryck, 10 thrusters, 10 good morning

– Marklyft (3 @ 110 kg, 2 @ 130 kg, 1 @ 140 kg) 5 x 2 @ 150 kg
– Front squats (3 @ 70 kg, 2 @ 80 kg, 1 @ 85 kg) 2 x 2 92,5 kg + Knäböj 3 x 2 @ 120 kg

– Drag med raka armar i cable cross 5 x 2 @ 82 kg
– Stakning på knä i cable cross 5 x 2 @ 91 kg

– Chins 10 x 10, start varje minut

– Fyra TRX-övningar med fokus på stakmusklerna
Efter gymet så tog jag mig till cykelbanan på väg upp mot Skräddarbacken och Tuppes väg där körde jag:
– 5 minuter enarmsstakning vänster arm
– 5 minuter enarmsstakning höger arm
– 5 minuter Smirnofstakning
Därefter så skyndade jag mig hem så fort jag bara kunde.
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here