Stakintervaller stege + TRX

348 träningstimmar sedan starten av vecka 17 är nu i hamn. Det är jag nöjd över. Ligger dock cirka 100 timmar back på starka kingar som Simon Andersson och Gustav Eriksson. Men dessa herrar sysslar ju inte med annat. 
Dagens träningspass blev precis enligt planen, stakintervaller på Elpex-fyror i en stegvariant och därefter TRX-styrka på Actic Britsarvet. Jag började med lite drygt 20 minuters uppvärmning, på slutet av uppvärmningen så lade jag in fem stycken stegringar. Med en stegring menar jag att jag ökar farten stegrande upp till maxfart, idag höll jag maxfarten i 12 stavtag, en stegring varade idag cirka 25-30 sekunder. Fördelen med dessa stegringar mot exempelvis impulser är att man lättare hittar tekniken och träffen i stakningen. Sen om man gör det eller ej är ju en annan femma. 
Intervallerna körde jag runt Varpan, med en liten avstickare på cykelbanan mot Grycksbo. Följande intervaller kördes (inklusive siffror):
1 minut – 0,37 km – 151 snittpuls – 167 maxpuls – 0 höjdmeter – 22,40 km/h snittfart

2 minuter – 0,70 km – 170 snittpuls – 174 maxpuls – 0 höjdmeter – 21,24 km/h snittfart

3 minuter – 0,93 km – 170 snittpuls – 176 maxpuls – 10 höjdmeter – 18,69 km/h snittfart

4 minuter – 1,44 km – 170 snittpuls – 176 maxpuls – 0 höjdmeter – 21,71 km/h snittfart

5 minuter – 1,61 km – 173 snittpuls – 177 maxpuls – 20 höjdmeter – 19,37 km/h snittfart

5 minuter – 2,04 km – 172 snittpuls – 178 maxpuls – 0 höjdmeter – 24,51 km/h snittfart

4 minuter – 1,44 km – 171 snittpuls – 178 maxpuls – 5 höjdmeter – 21,65 km/h snittfart

3 minuter – 1,09 km – 170 snittpuls – 179 maxpuls – 0 höjdmeter – 21,82 km/h snittfart

2 minuter – 0,73 km – 171 snittpuls – 180 maxpuls – 0 höjdmeter – 21,98 km/h snittfart 

1 minut – 0,38 km – 170 snittpuls – 179 maxpuls – 0 höjdmeter – 23,24 km/h snittfart

Vilan blev: 00:30 – 01:00 – 01:30 – 02:00 – 02:30 – 02:30 – 02:00 – 01:30 – 01:00. Alltså hälften av tiden från intervallen innan. 

Jag avslutade passet med lite längre nedvarvning och direkt därefter så klev jag in på gymet och brände av mitt TRX-program. Skönt, då har jag det gjort för denna vecka. Kände mig skapligt pigg idag, bättre och bättre känsla i kroppen under intervallerna. Men jävlar så tungt fyrorna rullar, det biter i fint vill jag lova er! 


Imorgon tar vi nya tag!

https://adamsteen.se/
Previous articleKortare intervallperiod
Next articleAdams deffskola

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here