10 km löpband på 40’ + styrka

Tjena!
Har just betat av veckans sista träningspass. Såhär körde jag idag:

Löp till gymet, 2,70 km, 11,26 min, 4,14 min/km

40 min löpband @ 15 km/h, 1%, 160 snittpuls (158 första halvan, 162 andra halvan)

Styrka:


Bänkpress: (Uppvärmning: 10 x 55 – 6 x 65 – 4 x 75 kilo) 2×90, (fail på andra lyftet) + 4 x 2 @ 87,5 kilo + 2 x 80 kilo pga failen på 90

Lutande rodd: (Uppvärmning: 10 x 40 – 6 x 50 – 4 x 60 kilo) 5 x 2 @ 77,5 kilo

TRX: Fyra övningar, tre set och 10-18 repetitioner. Som vanligt med fokus på bålen och skidåkarmusklerna


Löpning hem, 3,04 km, 12,34 min, 4,08 min/km


Ett skönt och inte alltför tungt pass, förutom styrkan då möjligen. Nu är äntligen den tunga styrkan klar för denna försäsong, känns riktigt skönt! Framöver blir det lite olika varianter med lite lättare vikter, kanske lite mer explosivt, en aning underhåll av maxstyrkan och givetvis TRX. 


Att springa en mil på löpband i 4,00-tempo var ett skönt sätt att skölja ur gårdagens tävling ur systemet. Kände mig inte alls sliten, utan kroppen kändes pigg. Det blev ungefär AII-intensitet. Jag blev dock väldigt svettig under tidens gång, men det får man ta! 

Veckans träningsdos landade efter dagens pass på 10,05 timmar. Jag fick med två bra styrkepass och totalt 2,15 timmar i hög intensitet. 

https://adamsteen.se/

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here