Tufft löpbandspass med styrka

Hallå ja!

Idag var det en lång startsträcka för att börja träna, återigen. Jag betade dock av tvätt, städning av hela lägenheten och en renovering av bakhjulen på mina Swenor. Så jag gick ju inte sysslolös, om ni nu trodde det. Men efter mycket om och men så kom jag till slut igång med dagens höjdpunkt, nämligen träningen.  Såhär såg det ut i siffror på löpbandet:
– 20 minuter uppvärmning @ 15 km/h (4,00 min/km), 0% lutning 
– 20 minuter tröskel @ 17,1 km/h (3,30 min/km), 0%
– 10 x 90”-30” (sista intervallen 120”) @ 18,5 km/h (3,15 min/km), 0%
– 20 minuter nedvarvning @ 15 km/h, 0%
Kändes ändå helt okej i löpningen. Även om det är en bit kvar till god löpform. 
För att jag skulle få ihop mina planerade 10 timmar denna vecka så körde jag också 15 minuter Skierg  (1,59,1 min/500m, motstånd 8) innan min styrka:
100 step up med utfall 
100 marklyft med kettlebell och gummiband 
100 kettlebellswing med gummiband runt höften 
100 frog pumps
100 hip thrust med band runt knän
100 goblet squats med press över huvudet 
Banden är av märket Flexvit och är riktigt bra!

Goblet squat med press över huvudet 

Hip thrust
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here