4 x 14 min intervall i Baggbo

Fick bli trött idag också, det var skoj! Uppförsintervaller är ju inte direkt min starka sida, blir totalstum i lår och ben, samt så hade jag svårt att få luft idag. Men vi ska inte hänga upp oss på det där, jag fick ett riktigt bra pass och jag blev trött. Lyckades även skrämma upp pulsen över 180, trots 14 timmars träning de tre senaste dagarna, det är inte illa pinkat. 
När vi värmde upp så testade vi delar av banan, det var rätt isigt där det var skugga, så där fick det bli stakning. Men allt eftersom att passet fortgick så blev det mindre och mindre isigt. Vi körde alla på Elpex-tvåor idag. Det är ett par rullskidor som jag i princip aldrig åker på, så känslan var nästan att dom rullar trögare än vad mina treor av samma modell gör. Svårt att säga. 
Intervallerna vi körde var inte enbart Baggbobacken, utan vi startade typ vid fotbollsplanen, eller lite längre bort mot Sörskogsvägen, åkte cirka tre minuter innan vi kom till Baggbobacken, därefter fortsatte vi cirka fyra minuter efter dödsbacken och gick i mål precis innan det börjar gå utför mot Sörskogsvägen igen. Varje intervall var 4,08 kilometer lång och vi plockade 160 höjdmeter per vända. Jag får passa på att tacka Börje Gräfnings också, som stod för skjuts nedför backen!
Mina intervaller såg ut som följer:
1:a – 13,57 min – 167 snittpuls – 177 maxpuls

2:a – 14,07 min – 172 snittpuls – 182 maxpuls

3:e – 14,17 min – 171 snittpuls – 180 maxpuls

4:e – 14,11 min – 171 snittpuls – 181 maxpuls 
Lite för tjock för att åka fort uppför, men ändå glad.
https://adamsteen.se/

Related Articles

Vape eller cigaretter – vad är det bättre alternativet när man tränar hårt?

Att välja mellan att röka och använda vape är en diskussion som har blivit allt mer relevant, särskilt bland dem som tränar regelbundet. För...

Snus och träning

Även om att snusa är snäppet bättre än att röka, så är det inte särskilt bra för dig som tränar. Vill du maximera dina...

Det börjar dra ihop sig! #winteriscoming

Ännu en vecka har passerat. I denna vlogg har jag kört tre tuffa skierg-pass och jag har äntligen klarat av det passet jag misslyckats på...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here