En narr av mig själv?!

Alfons i måndags, hemma hos mina föräldrar i Skuggarvet 

Hej.

Hoppas ni mår bra kära läsare, det gör i alla fall jag. Njuter till fullo och det är så jäkla härligt med den stundande ledigheten, värmen, familjen, träningen och så vidare. Man kan nästan tro att jag gör narr av mig själv. Tidigare så hatade jag positivt skrivande i bloggar och på sociala medier. Jag trodde allt var fake och påhittat. Det tror jag inte längre!
Hade en härlig dag med Alfons igår. Efter träningen som totalt blev 23 kilometer löpning så hann vi med att klippa gräset (där automovern inte kommer åt), trimma, gå tio kilometer, tvätta Benzen, fixa tvätten, laga mat två gånger och leka i gräset. Fullt upp med andra ord!
Träningsvärk i mina ben sedan löpningen idag, skönt då att det väntar endast ett lugnt klassiskt pass i eftermiddag. 
Tänker att jag ger mig här och avslutar med några bilder från de senaste dagarna:

Alfons håller hårt i skötväskan, på väg mot Falun i måndags 


Bärsele-selfie

Någonstans i skogarna mellan Lugnet och Skuggarvet. Tänk innan Alfons spenderat lika mycket tid som jag där

Klappar mina föräldrars katt. Alfons verkar gilla djur, han gillar också att dra dom i svansen, så vi måste vara noga med att hålla uppsikt, ifall något skulle hända 


Gårdagens lunch: ”Taco-omelett”. Ägg, grädde, taco-köttfärs, ost och kryddor. 


Mat- och lekpaus under gårdagen, mellan alla göromål 

En annan lekpaus från gårdagen. Alfons försöker hålla koll på Boss

Första gången Alfons får sitta höger fram i en Benz, inte undra på att han är helt salig 

En av topp fem irriterande och tålamodsprövande saker att göra: rulla ihop slangen till en högtryckstvätt på ett snyggt sätt 


Alfons gillar vatten och att bada. Igår fick han göra det två gånger

Gårdagens middag blev: hemmagjorda hamburgare, baconlindad sparris, halloumi och rotsaker i ugnen

Imorse smög jag och Alfons upp lite tidigare än Amanda, så att hon kunde få sova lite längre 
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here