Fem intervallpass denna vecka!

Såhär nöjd blir man av fem bra intervallpass på en vecka!

Tjena!

Ja, fem bra intervallpass på en vecka, det är inte alltid sådant händer. Idag fick jag till ett pass som faktiskt kändes ganska så bra, även det är inte något som sker på daglig basis.

Som de andra intervallpassen denna vecka så fick det även idag bli med Elpex 3:or. Jag vill försöka bli bättre i högre farter och det sliter inte lika mycket muskelärt. Kommer variera mig mellan dessa och mina två par fyror från Elpex + Swenor.

Jag värmde upp i cirka 30 minuter och körde sedan på mina favoritvägar omkring Vallmora och Smedsbo, samt riksväg 293. En fördel med att det inte är sol är att vinden verkar vara lite lugnare, idag var det inte så farlig motvind faktiskt. Sjukt skönt!

Intervallerna blev:

20 minuter – 8,29 km, 94 höjdmeter, 116 fallmeter, 259 snittwatt (normaliserad kraft, enligt pulsbandet, brukar inte bli så tillförlitliga siffror), 24,9 km/h snittfart, 164 snittpuls, 172 maxpuls.

(4 minuter vila, lugn åkning)

15 minuter – 5,67 km, 107 höjdmeter, 46 fallmeter, 278 snittwatt, 22,7 km/h snittfart, 166 snittpuls, 174 maxpuls.

(3 minuter vila)

10 minuter – 4,53 km, 56 höjdmeter, 78 fallmeter, 262 snittwatt, 27,1 km/h snittfart, 162 snittpuls, 171 maxpuls.

(2 minuter vila)

5 minuter – 2,08 km, 38 höjdmeter, 29 fallmeter, 238 snittwatt, 24,5 km/h snittfart, 159 snittpuls, 173 maxpuls.

Bra fart, okej känsla och bra puls. Mer än så kan jag inte begära. Avslutade med 30 minuter lugn åkning och fick ihop två timmar, samt 42,4 kilometer. Veckan landade på 15 timmar blankt och 266,6 kilometer. Snyggt!

Passet avslutades med kettlebell-styrka:

100 Marklyft

100 Swingar

100 Snatch

100 Goblet squat med press

100 Rodd

 

Previous articleStakning i tröja(!)
Next articleGlasväggar

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here