Första intervallpasset: 3×10 Skierg

God förmiddag gänget!

Tidig träning idag; 06,44 drog jag igång skiergen.

För att försöka hitta någon slags form så är det idag den sista dagen med ”tuffare” träning. En klassisk dubbeltröskel (+moms).

Jag visste inte alls var jag stod efter sjukdomen, men jag hade en plan om att jag skulle klara dagens 3 x 10 minuter på sub 1,50 min/500m-fart. Det gick, men det blev slitsamt, framförallt i musklerna. Har en del träningsvärk sedan styrkan i måndags och TRX-träningen i söndags, men det är på väg att släppa. 
Passet började med 5 minuter uppvärmning i sub 2,00 min/500m. Intervallerna såg ut såhär:
10 minuter @ 1,49,8 min/500m, 165 snittpuls, 174 maxpuls

2 minuter vila

10 minuter @ 1,49,6 min/500m, 175 snittpuls, 186 maxpuls

2 minuter vila

10 minuter @ 1,49,3 min/500m, 179 snittpuls, 186 maxpuls
Allt på motstånd 8. Hög puls, men det är inte så konstigt, det brukar jag ha såhär första passen efter sjukdom. 
Avslutade med 5 minuter väldigt lugnt på motstånd 1. 
_____
Jag har uppdaterat ”Till salu-sidan” ännu mer, in och fynda. Priser går att diskutera till viss mån. Kolla även in min insamling och ge ett litet stöd. Eller swisha in en liten sponsring på: 0761664997.
https://adamsteen.se/
Previous articleBarnprylar
Next article195 i puls på ”tröskel”!

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here