Fyra timmar cykel

Kalle är fint påpälsad i fina kläder.

Gott med lite snacks efter dagens ”helvete”
Hej.
Detta var ett av de värsta passen jag kört på bra länge!!
Kalle, Rikard och jag cyklade i detta förjävliga väder, regn hela tiden, blött och kallt! Jag var en hårsmån från att vända och åka hem efter redan 50 minuter, jag var då dyngblöt och kall, men jag bet ihop och kroppen kändes bra hela tiden. Vändan vi körde var: Lugnet, Jungfruberget, Norlingberg, Rog, Rostberg, Skuggarvet, Sundborn, Bodaberget, Björnmyra, lugnet. I varje lång backe eller berg så körde vi AII-AIII. Det blev sex stycken 10-12 minuter långa och två stycken femminuters. Medelpulsen för dagen var 129 och maxpulsen 169, 2569 kilokalorier brända och 1110 höjdmeter plockade. Det enda jag drack under passet var en halvliter sportdryck, så nu ska det bli skönt att få åka och äta.
Efter den sena lunchen så ska jag upp till Lugnet och jobba åt Lugnets Äventyr mellan cirka 16.00 och 19.00.
Hörs sen!
https://adamsteen.se/
Previous articleDag fyra
Next articleDagens bästa.

Related Articles

TÄVLINGSPREMIÄR för säsongen 2024/2025!

 Hej på er! Nu är äntligen tävlingspremiären avklarad för denna säsong! Jag och min bror Jonatan var under lördagen till Norberg för att delta i...

Vape eller cigaretter – vad är det bättre alternativet när man tränar hårt?

Att välja mellan att röka och använda vape är en diskussion som har blivit allt mer relevant, särskilt bland dem som tränar regelbundet. För...

Snus och träning

Även om att snusa är snäppet bättre än att röka, så är det inte särskilt bra för dig som tränar. Vill du maximera dina...

12 COMMENTS

  1. Haha galningar. Kalle skojar ju bara. För visst har han träningskläder inklusive användningsbara handskar under det där jättelika vinterjackan?

    Ni har läst för mycket på Öijers blogg. När ni ska leka cyklister 😉 är det tillåtet att hoppa över rullningen mellan intervallerna om det regnar. Vill man slippa frysa pangar man på de 6 intervallerna med 2 min vila mellan och sen åker man hem till duschen. Imorn blir det finväder, bara så ni vet haha

  2. Jag erkänner. Bilden är fejk! Ville liksom inte att alla cyklister skall tro att vi skidåkare kan vara lika proffsklädda som ni och "förstöra skidimagen".
    5 min efter denna bild tog jag av mig "skalet" och vips kom senaste Kalaskollektionen fram:) Hoppsan sa Adam!:) Var de nån som pep om att de var kallt idag…:)

    Känner att vi kan lära av varandra cyklister. Om du Darvell lär mig att åka 6h med EN halv vattenflaska en sommardag, så ska jag lära dig lite hårdhet med 4h i "lite sämre väder":) ha ha. Dessutom har jag klädtips i detta väder. Hört talas om de senaste vita lite luriga skoöverdragen?? Så slipper ni behöva 80-taletsknep med plastpåsar!

    /Kalle G

  3. Haha det är bra att du håller skidimagen vid liv.

    Ska vi ha med en halv flaska vatten så ska det vara gammalt vatten vi inte vill dricka utan bara ha med som barlast. Luriga skoöverdrag har jag aldrig hört talas om. Plastpåsar är för bortingar men använder mig av neoprenöverdrag när det är riktigt svinigt ute. Idag var det dock så varmt att jag körde tunna men något flossade.

    Är det hårdhet eller dumhet?;) Ok 4 timmar i regn kan du få bjuda på men då kör vi fullt ös hela tiden. Gärna på skidor. Synd bara att jag skulle dö efter 1 km i din fart bara.

    På Cyclocross tävling använder vi ALDRIG skoskydd. Är det över 0 grader kör man aldrig långbent. På tävling går alltså prestationen före bekvämligheterna.

    Adam: timmarna samlar man i bättre väder. Imorgon tex. men just ja då har ni ju planerat vilan hehe. yr.no är tipset från mig 😉

    /Den ofrusna Kalascyklisten

  4. Ha ha vilken ära att få vara på bild på kalaskingarnas hemsida! Kom ihåg cyklister, att inte kopiera för mycket klädsel nu bara…lagom är bäst:)
    Ber du Adam snällt kanske han kan fiska upp en bild på de mytomspunna vita skoöverdragen….som ni skulle kunna ha på träning iaf.

    Ha ha hur fasen kan du komma ihåg milkogrejen Darvell?!? Jag måste erkänna jag känner mig lite hedrad när en sån fräsch cykeltalang har sånt minne! Men måste rätta dig: så gammal är jag inte så de var början av 90-talet. år 1999 om jag får be! Och Gräfnings stod de på paketena!:)
    Var dock på den tiden jag själv hade lite talang ev… numera måste man ju trycka i sig kakor redan vid 2h på långpassen, så du får nog jobba hårt om du ska få runt mig med endast vatten:)

    Kan kanske sträcka mig att du kan lära mig lite klädseltips också då:) Men ni borde vara rädda om knäna och picken när de närmar sig cykelcrossäsong=minusgrader. Du/Ni är välkomna på fintur skidor i vinter. Går rykten om att Hans-Olle kör intensivkurs med Darvell i Skugg om kvällerna! Då kanske vi ska ha lite klädgenomgång också:)

    Klart du skulle bli kall eftersom de är vilopulstempo om du skulle åkt med oss idag så stark som du är. Har cyklister plötsligt blivit bekväma och kollar yr innan de ska träna? Eller jag tror de är så här: Cykelgrabbrana har "skidåkarapril" nu och glider mest på harrys och dylikt. Inte så konstigt det när jag vart med om Darvells kjoltygsdrag!!:)

    /mr påklädd

    ps kör inte kläderna av varandra i helgen nu:) ds

  5. Klart du ska vara på bild här på sidan. Nu väntar vi med spänning på din blogg. Ja de där skoöverdragen vill jag verkligen se, kanske vore nått för valpen med sina frusna tassar.

    Åt man mjölk och müsli varje morgon så gick det inte att undvika. Sen höll jag på med skidor på den tiden så Milkograbben från Falun blev ju en stor idol. Det där med kakor sitter bara i huvudet. Nilsson är nästan acklimatiserad i cykelvardagen nu. Vi ska lösa det för dig också.

    Japp Hans-Olle är ju tekniskt fulländad på det mesta han tar sig för. Där har vi mycket att lära. Kolla bara på de retro inspirerade Parkpre kläderna!! Retro är ju tokinne nu.

    En annan grej är ju att det är svårare att hålla sig varm när man cyklar. Det verkar du ha märkt hehe. Nja nu har vi dragit igång igen men vi bangar aldrig på en liten sväng. Haha när du är på Harrys står ju alla på läktaren när kung Kalle drar sina dansmoves.

    /Darvell

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here