Gym och stakning

Hej och hå. 
Nu har jag stängt träningsveckan med ett gym- och stakpass. 
Jag började med att staka till gymet, strax under tio minuter tog det med mina Elpexfyror. Jag noterade idag att gummit på bakhjulen är så litet nu att det snart är dags att byta. 
På gymet blev det ett lagom pass med följande:
30 knäböj @ 80 kilo – 30 bänkpress @ 70 kilo – 30 chins 

20 knäböj @ 80 kilo – 20 bänkpress @ 70 kilo – 20 chins 

10 knäböj @ 80 kilo – 10 bänkpress @ 70 kilo – 10 chins 
21,19 minuter tog det på rullande klocka.  
Efter ovan nämnda övningar så begav jag mig till TRX-banden för en liten omgång där. Betade av sju övningar, tre set och typ 10-15 repetitioner vardera. Fokus på bål och stakmuskler. Just TRX-övningarna är så krångliga att förklara i text, så det orkar jag inte med. Ni hittar några av mina övningar här
Efter gymet så tog jag en tur på ytterligare 70 minuter stakning runt Domnarvet, Bomsarvet, Kvarnsveden och Mellsta. 
Jag har tränat i trevligare väder än dagens pissreg, snålblåst och femgradiga ”värme”. Men träningen lär ju göras oavsett väder. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here