Lyft skrot igen!

God eftermiddag kära vänner!

Dagens träningspass är lagt till handlingarna. Det är alltid lika skönt när jag är klar med dessa tuffa och svettiga gympass. Idag blev det den sista omgången med åttor och jag lyckades öka vikterna helt enligt planen, kul! 
Jag började med att staka på mina Elpex team 610 (fyrorna) ner till gymet i sakta gemak. Strax över tio minuter tog det. Sedan satte jag igång med en jävla fart och körde skiten ur mig på följande vis:
Marklyft: (Uppvärmning 10 x 80 – 6 x 90 – 4 x 110 kilo) 3 x 8 @ 125 kilo
Knäböj: (Uppvärmning 10 x 50 – 6 x 60 – 4 x 80 kilo) 3 x 8 @ 95 kilo
Frivändningar: (Uppvärmning: 10 x 40 – 6 x 50 – 4 x 60 kilo)  3 x 8 @ 67,5 kilo
Chins: 10 x 10, start varje minut, jag använder mig av följande grepp:

Detta greppet inbillar jag mig är mer skidlikt för det första. För det andra så är alternativ två med bågen som syns lite halvdåligt i bilden inte alltför skönt för att köra vanliga chins med. 
Efter chinsen så gick jag upp en våning och betade pliktskyldigt av mina TRX-övningar. Numer har jag bytt ut den första övningen till en ny, svårare och tuffare variant. Du hittar en film på mig här. Denna övning tar galet bra vill jag lova, jag kör 3 x 10 stycken på den. De tre övriga övningarna har jag gått igenom förr, tre set vardera. 
Passet avslutades med totalt 8,2 kilometer och 28 minuter stakning. Jag petade som vanligt in 10 stycken spurter på platten á 25 stavtag. 
Jobbigt och bra pass! Tyckte jag kände mig ganska stark på gymet idag, det var tungt, men jag fick inte slita ihjäl mig. 
https://adamsteen.se/
Previous articleCowboyen Alfons!
Next articleVi åkte kälke igår!

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here