Man vinner inte skidtävlingar genom att vila, osv.

Se så förnöjd han är; äckelungen Adam.
Man vinner inte tävlingar av att vila, känna efter för mycket eller träna i bekvämlighets-zonen, men det vet ni redan. Man vinner inte heller tävlingar av att vara i bra form på sommaren och hösten, samt på rullskidor. Som tur är så är jag en mycket bättre skidåkare än rullskidåkare, och jag presterar oftast bättre på tävling än träning. Åtminstone på de tävlingar där jag har huvudet med mig. Nu fick jag det sagt, vart jag nu ville komma med det?! 
Tänkte jag skulle dela med mig av min första träning för dagen. Efter ett sedvanligt joggvarv runt Kolgården så körde jag ett mycket bra gympass på Actic Britsarvet:
– Bänkpress 2×3 87,5 kilo, 2×1 92,5 kilo

– Magchrunches i maskin 4×6 84 kilo (försöker efterlikna stakrörelsen)
– Enbenspress i maskin 2×3 123 kilo, 2×1 127 kilo

– Latsdrag 2×3 90 kilo, 2×1 95 kilo

– Tricepspress med hantlar 2×3 20 kilo, 2×1 20 kilo

– Magövning i TRX-band 4×10 

– Skierg 5×333 meter, motstånd 6-7, 1,08,0 – 1,09,2 min

Kände mig skapligt stark idag. Men SkiErg-intervallerna var rena mardrömmen. Fick slita som ett djur och blev riktigt trött. Utvecklande! Tiderna lämnade kanske mycket att önska, men jag satsar på skidor, inte SkiErg eller rullskidsrace på tvåor. 
Efter gymet så joggade jag ytterligare ett varv runt Kolgården i motsatt riktning. Var andfådd från SkiErgen under hela nedjoggen. Kanske måste sluta röka?! 
När jag tränat klart så fick jag bråttom, hann precis duscha och hämta en matlåda innan lektionen började. Lunchen fick ätas i rasten mellan lektionerna. I eftermiddag blir det ett lugnt pass. 

Dessa tider skrämmer knappast slag på mina konkurrenter.

https://adamsteen.se/
Previous articleBingo
Next articleÅrets första varv på milen (15)

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here