Svettfest på löpbandet + gym

Hej där ute i stugorna!

Nu har vi (jag och Elis, kul med sällskap!) betat av ett pass av rang! Fick verkligen slita på löpbandet för att ”hämta hem det”, men det gick till slut med nöd och näppe. 

Såhär körde vi:

Löpning till gymet: 2,67 km, 10,47 min, 4,02 min/km, 153 snittpuls

Löpband:

15 min @ 15%, 9 km/h, 168 snittpuls, 180 maxpuls
3 min vila
15 min @ 10%, 11 km/h, 173 snittpuls, 182 maxpuls
3 min vila
5 min @ 1%, 19,3 km/h, 179 snittpuls, 187 maxpuls
2,45 vila
10 min 45”-15” @ 4%, 17,3 km/h (sista intervallen 60” @ 5%, 18 km/h), 170 snittpuls, 184 maxpuls

Styrka:

Bänkpress: (uppvärmning: 10 x 55, 6 x 65, 4 x 75 kilo) 3 x 4 @ 82,5 + 1 x 4 @ 80 kilo

Lutande rodd: (uppvärmning: 10 x 40, 6 x 50, 4 x 60 kilo) 4 x 4 @ 72,5 kilo

TRX: 4 övningar, 3 set, 10-18 reps, fokus bål

Löpning hem: 2,92 km, 11,54 min, 4,04 min/km, 153 snittpuls 

Tufft, jobbigt, svettigt och förhoppningsvis givande. Sprang i mina Hoka Napali och de fungerade klockrent som vanligt. Haft lite ångest inför detta pass, speciellt de 15 minuter långa backarna, skönt att nu har betat av det. Tycker det funkar bra upp till 5-6-7 minuters intervaller på bandset ungefär, sen blir det tungt mentalt. Redan på den första backen började det svida långt innan halvvägs, på den andra långt tidigare. Men jag är inte direkt någon bergsget heller, så det är väl bra att träna på.
https://adamsteen.se/

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here