3 x 10 min löpband

Sprang som nästan alltid i mina Hoka Napali 2, är galet nöjd med den skon!

Hej och hå.

Nu har jag kört ett fint pass på löpbandet. Är så jäkla nöjd över det och att jag har både löpband och SkiErg i källaren. Kan inte bli bättre! Bara vikter som saknas nu. 
I morse körde jag ju 6 x 5 minuter. Vanligen på dubbeltröskel så kör jag rakt av en av gångerna. Men då det blev en lång tävling i lördags så tänkte jag att det var bra med lite kortare intervaller idag. 
Eftermiddagens löpintervallpass blev enbart i uppförsbacke och på 10% rakt igenom. Upplägget blev som följer:
– 5 minuter uppvärmning @ 8 km/h
– 3 x 10 minuter med 2 minuter vila:
1:a @ 11 km/h, 165 snittpuls, 170 maxpuls

2:a @ 11,5 km/h, 172 snittpuls, 178 maxpuls

3:e @ 11,5 km/h, 173 snittpuls, 179 maxpuls
– 5 minuter nedvarvning @ 8 km/h
Så det blev 45 nya minuter in i träningsdagboken. Denna dag gav då 90 minuter träning, varav 60 minuter AIII. 
Kändes helt okej även på detta passet, vilket jag är nöjd med. Har fått till några fina pass nu på slutet och imorgon väntar en välförtjänt vilodag.
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

4 COMMENTS

  1. Haha, utdelningarna ska än så länge återinvesteras. Men jag tänkte hämta hem lite vikter som bara står hos mina föräldrar, så att det finns lite åtminstone 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here