Back in bizz

Fint väder ute och pigg herre

Tjena!

Ni kan väl inte ha missat min senaste vlogg?!

Jag vilade i tisdags och tänkte träna som vanligt igår. Men jag har så slut att jag lade mig i soffan efter jobbet och sov i 40 minuter. Försökte därefter gå upp för att göra mig klar att träna. Det slutade med att jag än en gång lade mig i soffan och sov i 30 ytterligare minuter. Sedan gick jag till sängs före klockan 12, något som nästan aldrig händer. Verkligheten kom ikapp igår, kan man kanske konstatera.

Idag har jag varit lite piggare igen, tack och lov. Men som vanligt regnar det konstant, så uteträning var nästan uteslutet. Lurade dock ut mig själv på en löptur först. Här sprang jag mestadels i Mellsta, totalt 90 minuter och 17,6 kilometer. Lade in 3 x 20 mångsteg + två stegringslopp. Hade småont i benen och ingen höjdarkänsla.

Balkong x 2 idag

Väl hemma blev det först löpband. Detta kördes:

– 10 minuter @ 15 km/h, 0%

– 2 x 4 min @ 18 km/h, 0%

– 2 x 4 min @ 15 km/h, 5%

– 2 x 4 min @ 12 km/h, 10%

(1 minut vila mellan alla intervaller)

– 10 minuter @ 10 km/h, 10%

Den platta löpningen kändes helt okej, men sen fick jag verkligen slita. Tanken var att det inte skulle bli ett så hårt pass. Jag verkar dock glömma bort hur dålig jag blir utan träning och när jag inte kört balkong på ett tag..

Sista delen ute på balkongen blev skierg:

– 10 minuter uppvärmning @ sub 2,00-tempo (2 x 20 snabbare drag vid minut fyra och åtta)

– 8 x 2 minuter (45” vila):

Kände direkt att jag var sprängd och satte målet om sub 1,50 på alla, vilket jag med nöd och näppe klarade. Var så bränd att jag var tvungen att dra ned motståndet från 8 till 6.

Avslutade det passet med 7 minuter @ sub 2,00-tempo på motstånd 3.

Sista träningen för dagen blev maxstyrka i en lite ny variant. Återkommer kanske sen om den.

Ska försöka träna lite mindre denna vecka, får se hur det går.

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here