Tre lagom-pass denna helg!

Hämtade Alfons med rullskidor i fredags!

Hallå!

Nu ska jag försöka sammanfatta de tre senaste dagarnas träning.

I fredags var jag sliten och trött. Passet dagen innan tog ut sin rätt och dessutom blev jag klar alldeles för sent. Vilket resulterade i en på tok för kort sömn. Passet blev stakning på swenor 4, där jag hämtade Alfons och tog någon extrasväng. Här samlades det ihop 1 h 35 min och 24 kilometer. Därefter provade jag på ett nytt allmänstyrkepass.

Löpning på mina gamla hemmastigar i närheten av Skuggarvet 

Igår lördag åkte vi till Falun för att på kvällen äta på restaurang och fira min pappa som fyller år nästa vecka. Innan restaurangbesöket passade jag på att springa på mina gamla stigar omkring Skuggarvet, Hornberget och Jungfruberget. Samlade ihop 1 h 35 min och 18,5 kilometer. Förutom en tio minuter lång tröskel i 3,54-tempo blev det bara lugn löpning.

Dagens coach

På dagens pass hade jag än en gång Alfons med mig på cykel. Ett perfekt tillfälle att prova hans nya bromsar som vi satte dit i fredags. De gamla bromsarna läckte och funkade dåligt. Tack till Merida och Skistart som löste det på garantin! Bromsarna funkade kanon, precis som sällskapet.

Bästa!

Vi värmde upp i cirka 15 minuter bort till cykelbanan längs med SSAB, mellan Domnarvet och Islingby. Här finns en lagom lång raksträcka. Jag körde följande intervaller där:

– 10 x 60” – 60”

– 10 x 30” – 30”

– 20 x 10” – 20”

Intervallerna körde jag fram och tillbaka längs raksträckan, ivrigt påhejad av Alfons som stod bredvid och coachade mig!

Snittet på stakintervallerna blev 22,0 och jag åkte på Elpex 4.

Hela passet slutade på 1 h 25 min och 19,8 kilometer. Körde därefter ett nytt explosivitet-styrkepass.

Denna lugnare vecka landade på 9 h 05 min och 114,8 kilometer. Pinsamt lite, men kanske välbehövligt!

Previous articleBack in bizz
Next articleHämta Alfons-trösklar

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here