Finbesök i gymet – perspass trots vägg – löpband

Simon Andersson den gamle bloggfavoriten dök upp idag på mitt ”gym”. Han sprang backintervaller på löpbandet och mätte laktat, samtidigt som jag drog i min Skierg. Det funkade bra att ha båda maskinerna igång simultant, skoj med sällskap också! Jag tar mig friheten att berätta vad han körde också: 5 x 5 min tröskel (under 4 i laktat), 10% lutning och 12,5-13 km/h, 2 min vila. 
För egen del så vågade jag äntligen starta på en sekund snabbare än pers på dagens Skierg-intervaller med upplägget: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 minut, 1 minut vila. Jag hade galet hög puls av någon anledning, men i övrigt kändes det okej, lite sämre än på de senaste passen.
Jag klarade att hålla rätt fart i fyra intervaller, sen gick det inte mer idag, mest på grund av lite sämre dagsform skulle jag säga. Ganska säker att jag skulle fixa dessa tider vid normal form nu! Dessutom föll jag inte alls ihop, utan jag lyckades hålla okej tider hela vägen in i ”mål”:

Pers med 0,2 sek/500m i snitt, eller totalt 20 meter. Inte mycket. Men väl ett pers. 
Med uppvärmning och nedvarvning skramlade jag ihop 90 minuter på denna första del av passet. 
Efter lite vila så drog jag åter igång löpbandet och betade av följande:
20 minuter @ 10,2 km/h, 10% lutning 
2 minuter vila 
15 minuter @ 10,5-10,6 km/h (hälften av varje), 10% lutning 
1 minut vila 
7 minuter nedvarvning @ 8 km/h, 10% lutning 
Såhär såg den pulskurvan ut:

Löpningen kändes lite bättre än Skiergen. Här hade jag lite normalare puls också. Har sovit ganska dåligt de sista två nätterna, vilade igår och har druckit rejält med kaffe + intagit koffeintabletter innan. Det ihopslaget kan ha bidragit till lite sämre känsla och högre puls. Nu gnäller jag helt plötsligt över hög puls, jag som alltid gnäller på låg puls alltid. Att jag aldrig kan vara nöjd. 
Fint träningspass blev det med 90 minuter intervalltid och totalt 2,15 timmar träningstid. Att använda både Skierg och löpband, samt köra intervaller gör att tiden går betydligt snabbare och det är lättare att få mycket tid. 
Vi hörs imorgon!
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here