Halvfail men ändå ett bra pass på Skiergen

Godkväll.

Jag hade planerat passet innan och jag hade satt upp tider som jag tänkte att jag skulle klara. Det höll till en början, men ungefär halvvägs in i passet så brakade det åt helvete och jag blev för stum för att klara det helt enkelt. Nu gav jag dock inte upp, utan körde på med bra insats ändå och med en hög puls dessutom, så det var ju inte helt åt helvete. Jag hade för mycket träningsvärk från styrkan i måndags (därav stödstrumporna), vilket gjorde att när syran kom så gick det inte att dra den farten jag ville, snopet, men vad fan. Hade jag varit ute och kört i skidspåret med denna kropp så hade det i alla fall inte gått att få upp denna grymma puls (186 i max) och dessutom så fick jag ju en rejäl omgång ändå, oavsett om farten var den rätta eller inte. Ingen idé att hänga läpp över det. 

Jag körde såhär:
5 minuter uppvärmning på motstånd 8, cirka 2,00 min/500m.
5 minuter 10″-20″, (18 maximala drag/intervall), motstånd 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1, sänkte en för varje intervall.
Sedan tre block med 4-3-2-1 minuter, 1,5 minuts vila mellan alla intervaller och block:
Första blocket, (motstånd 8): 
4 min: 1,44,8 min/500m och 165 snittpuls 
3 min: 1,43,5 min/500m och 168 snittpuls
2 min: 1,42,5 min/500m och 165 snittpuls
1 min: 1,40,0 min/500m och 158 snittpuls
Andra blocket, (motstånd 6): 
4 min: 1,44,7 min/500m och 173 snittpuls 
3 min: 1,44,8 min/500m och 174 snittpuls 
2 min: 1,45,0 min/500m och 169 snittpuls 
1 min: 1,41,3 min/500m och 161 snittpuls
Tredje blocket, (motstånd 4): 
4 min: 1,46,5 min/500m och 176 snittpuls 
3 min: 1,46,5 min/500m och 176 snittpuls 
2 min: 1,43,9 min/500m och 176 snittpuls 
1 min: 1,38,6 min/500m och 173 snittpuls
Tanken var att jag skulle försöka klara tider som i det första blocket (under 1,45 på 4:an, 1,44 på 3:an, 1,43 på 2:an och 1,41 på 1:an). Hade jag haft fräscha muskler så tror jag att jag klarat det, första blocket kändes okej stabilt och sedan small det bara till.. Det var dock det första passet hittills på min Skierg där jag efteråt lade mig ner i drygt en minut helt utpumpad, det var ju ett bra tecken ändå! Tanken var att få lite mindre tid och högre intensitet idag. 
Skierg-träningen avslutades med fem minuter på motstånd 1 i 2,15-fart. Direkt därefter så körde jag ett litet block med TRX-banden, för att underhålla även det.
Nu väntar två lugna träningsdagar och därefter två tävlingar i helgen, spännande!
https://adamsteen.se/
Previous articleSpridda skurar
Next articleLite länkar och annat

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

2 COMMENTS

  1. Sjuka tider du gör! Inte så konstigt att man själv tycker det är tungt att staka uppför 😱
    Kul att du ville umgås med pöbeln från led 2-3 sist 😉 Var jäkligt bra att höra träningssnack från någon i din klass!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here