Kombipass – 50 min intervalltid – rejäla betongben

Hej på er.

Idag var det ingen lek kan jag lova. Planen var att det skulle vara hyfsat lugnt, eller ja, typ tröskel. Men kombinationen av dödens träningsvärk (nästan febrig känsla och huvudvärk), tuff föregående vecka intensitetsmässigt, kort vila mellan intervallerna och dålig sömn gjorde att jag fick slita som ett djur. 
Jag invigde mina Hoka Rincon idag, riktigt sköna och med snabb känsla. Men inte ens dom kunde hjälpa mig idag, fick faktiskt sänka farten en aning på två av fem intervaller. Fick ändå ett riktigt tufft pass, även om jag skippade att köra TRX efteråt då jag var totalt utpumpad.
Upplägget var som följer:
5 min @ 15 km/h, 1%, uppvärmning 
– 10 min @ 18 km/h, 1%, 165 snittpuls, 177 maxpuls
1 min vila
– 5 min @ 18,5 km/h, 1%, 173 snittpuls, 182 maxpuls
1 min vila 
– 5 min @ 18 km/h, 1%, 175 snittpuls, 184 maxpuls
1 min vila 
– 2,5 min @ 18,5 km/h, 1%, 174 snittpuls, 185 maxpuls
1 min vila 
– 2,5 min @ 19 km/h, 1%, 176 snittpuls, 185 maxpuls
1 min vila 
5 min @ 15 km/h, 1%, nedvarvning
Tog sedan igen mig en aning innan jag klev på nästa mördarmaskin, skiergen:

Ni ser ju hur jag verkligen njuter i fulla drag
Upplägget på skiergen var såhär:
5 min sub 2,00 min/500m, uppvärmning 
– 10 min @ 1,49,8 min/500m, 169 snittpuls, 177 maxpuls
1 min vila
– 5 min @ 1,48,8 min/500m, 174 snittpuls, 181 maxpuls
1 min vila 
-5 min @ 1,48,6 min/500m, 176 snittpuls, 182 maxpuls
1 min vila 
2,5 min @ 1,47,6 min/500m, 173 snittpuls, 182 maxpuls
1 min vila
2,5 min @ 1,46,3 min/500m, 173 snittpuls, 181 maxpuls

15 minuter ”nedåkning” @ 2,03 min/500m
Ett riktigt tufft pass blev det såhär i efterhand. Mådde som en påse skit. Så dåligt att jag inte ens  (som sagt) orkade köra de planerade TRX-övningarna. Hög puls hade jag i alla fall och jag bälgade i mig 1,5 liter vätska under de 90 minuter jag tränade. Fick reta syreupptaget en aning åtminstone, det var bra!
Känner mig lite lätt febrig nu, men jag kan göra det när jag har träningsvärk och även efter tuffa intervallpsss. Hoppas det går över. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here