Löpband + Skierg + 1000 styrkereps!

Ho ho, ser ni mig?! Hallå?! 
Godkväll! 
Äntligen klar med dagens agenda vad gäller träning. Tufft pass återigen. Men förhoppningsvis givande. Fortsätter med att bygga mig uppåt och framåt. Jag gillar att köra både löpband och skierg. Både fysiskt och mentalt känns det lättare på något sätt. Eller åtminstone för det mentala. Lättare att få mer totaltid. 
Såhär var dagens upplägg, där jag började med löpband:
– 15 minuter @ 15 km/h (4,00 min/km), 0% lutning 
– 14 minuter @ 17,6 km/h (3,25 min/km), 0%
– 8 x 90”-30” (120” sista intervallen) @ 18,9 km/h (3,10 min/km), 0%
– 15 minuter @ 15 km/h, 0% 
Varken bra eller dålig känsla. Men jag behövde inte pressa mig till max, vilket var planen. 
Nästa anhalt, skierg:

Den med öga för detaljer ser att jag här testar ett par Vibram Five Fingers. Tänkte ha dessa emellanåt till vardags. Funkade bra till denna maskin också. 
Skiergen var ingen höjdare varken med tiderna eller känslan. Jag körde:
– 10 minuter @ 1,59,8 min/500m
– Intervallerna:

– 7 minuter @ 1,59,3

Nåväl. Jag blev trött åtminstone. Men tror ni jag nöjde mig där?! Icke. Jag avslutade kalaset med 100 reps per övning av följande:

Utfallssteg bakåt, till step up

Marklyft med band

Kettlebellswing med band 

Frog pumps 

Hip thrust 

Clamshells 

Goblet squat med press över huvudet 

Snatch

Psoas march 

Rodd
De flesta övningar är tänkta för att aktivera sätet och höften. Känns som jag är på rätt väg med det. Kommer fortsätta med dessa övningar, men även TRX och någon mer för överkroppen. Tror det får räcka som styrketräning. 
Tack för idag!
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here