Skierg: 5×5’ + 5×60”-60”

Hej hej.

Sådär då, dagens andra intervallpass är avklarat! Känns väldigt skönt att ha betat av en drygt två veckors lång och riktigt fin träningsperiod. Om detta ger mig något bra framöver återstår att se, men jag har svårt att se att jag skulle ha blivit sämre. Ska försöka sammanfatta den senaste tidens träning i ett inlägg imorgon. 
Dagens pass hade en plan innan, men jag kände på den första intervallen att det gick lite för kontrollerat och pulsen var väldigt låg, så jag skruvade upp planen den aning och genomförde den efter punkt och pricka. 
Skierg var mitt träningsredskap och jag körde såhär:
5 minuter uppvärmning @ 1,59
5 minuter @ 1,49,5 min/500m – 143 snittpuls och 150 maxpuls

1 minut vila

5 minuter @ 1,48,7 min/500m – 148 snittpuls och 154 maxpuls

1 minut vila

5 minuter @ 1,47,3 min/500m – 153 snittpuls och 160 maxpuls
1 minut vila

5 x 60″-60″ @ 1,39,3 – 1,39,6 min/500m – snittpuls 148 (inkl vila) och maxpuls 163 under blocket

1 minut vila

5 minuter @ 1,46,3 min/500m – 159 snittpuls och 166 maxpuls

1 minut vila 

5 minuter @ 1,44,6 min/500m – 164 snittpuls och 172 maxpuls
Allting på motstånd 8.
5 minuter nedvarvning @ 2,18, motstånd 1.
Som ni märker ovan var pulsen rätt låg, hade jag använt mig av en laktatmätare så hade den visat annorlunda. Så man kan inte alltid förlita sig på pulsen, nu är jag rätt sliten och kunde gå på känsla. Men ändå kändes det rätt bra och kontrollerat, väldigt kul. Jag har blivit lite bättre på skiergen, förhoppningsvis har jag även blivit bättre överlag också. 
Tanken var att de fem stycken femminuterintervallerna skulle vara tröskel och de fem stycken enminuterna skulle motsvara A3+. Målet under dessa enminuters var att jag skulle hålla en jämn fart med gott och kontrollerat tryck intervallen igenom, istället för att blåsa på allt till en början, bli stum och falla som en sten genom hastighetsspektrat. Tycket det funkade bra och jag kunde med kontroll hålla mig under 1,40 min/500m, kul! Dessutom så lade jag in dom i mitten ungefär, för att det skulle motsvara ett lopp med lite olika intensiteter.
Vi hörs imorgon!
https://adamsteen.se/
Previous articleLöpbandsfest!
Next articlePosters

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here