Löpbandsfest!

Hejsan kamrater!
Ny dubbeltröskel+moms idag. Småsliten efter den senaste tidens tuffa träning, så jag försökte hålla ner farten på tröskeln, för att inte bli för trött. Det fungerade rätt bra faktiskt. Kändes nästan som jag blev piggare efter än innan passet, det var bra! 
Tanken med att lägga in lite hårdare avsnitt i dessa tröskelpass är helt enkelt för att försöka få lite form. Hoppas det funkar. 
Upplägget på dagens första pass blev såhär:
– 5 minuter uppvärmning @ 15 km/h och 1% lutning 
– 10 minuter @ 18 km/h (3,20 min/km) och 1% lutning – 159 snittpuls och 166 maxpuls 
2,30 min vila 
– 4 minuter @ 20 km/h (3,00 min/km) och 0% lutning – 164 snittpuls och 175 maxpuls 
2 min vila 
– 3 minuter @ 20 km/h och 0% lutning – 163 snittpuls och 173 maxpuls 
1,30 min vila
– 2 minuter @ 20 km/h och 0,5% lutning – 159 snittpuls och 171 maxpuls 
1 min vila 
– 1 minut @ 20 km/h och 1% lutning – 148 snittpuls och 162 maxpuls 
2 min vila 
– 10 minuter @ 18 km/h och 1% lutning – 163 snittpuls och 171 maxpuls 
– 5 minuter @ 12 km/h och 1% lutning

Ganska låg puls, men det brukar jag ha när jag tränat på en del, så det är nog ingen fara. I eftermiddag väntar Skierg och sedan är planen att försöka hämta hem träningen under resten av veckan genom lite lugnare träning. 

https://adamsteen.se/

Related Articles

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here