Skrämt upp pulsen lite

Snabbt och effektiv andrapass idag, 30 minuter tog det hela. På den tiden så skrämde jag upp pulsen i hela 184 slag/minut (smidigt att koppla in pulsband till skiergen), det händer typ aldrig på stakning/skidor, så nog fan måste detta vara bra! Dessutom sparar jag in en massa tid, slipper bli irriterad på spåren, förhållandena, dåliga skidor, idioter i vägen och så vidare, och så vidare. 
Det jag körde idag var först en uppvärmning på fem minuter, började på motstånd 10 och sänkte sedan motståndet två knäpp per minut. Försökte hålla farten på omkring 2,00 min/500 meter. 
Sedan blev det 5 x 3 minuter, med 1 minuts vila:
Första: motstånd 10, 150 snittpuls, 1,44,7 min/500m snittfart
Andra: motstånd 8, 157 snittpuls, 1,44,6 min/500m snittfart
Tredje: motstånd 6, 161 snittpuls, 1,44,6 min/500m snittfart
Fjärde: motstånd 4, 168 snittpuls, 1,44,7 min/500m snittfart
Femte: motstånd 2, 174 snittpuls, 1,44,2 min/500m snittfart
Avslutade sedan kalaset med 5 minuter lugnt, motstånd 1 och en fart omkring 2,15 min/500m! 
Könse mig riktigt seg innan, men sedan tyckte jag kroppen svarade helt okej bra, skönt det!
https://adamsteen.se/

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here