Stakintervaller 5 x 5 + 10 x 10″-20″

Goder afton!

Jag är för en stund sedan hemkommen från ett nytt stakintervallpass. Förhoppningarna inför detta pass var att inte ha ”nu lägger jag av”-känsla, utan något bättre än det och planen var satt till endast 30 minuter effektiv intervalltid för att inte bränna alltför mycket energi. Jag har tidigare kört de flesta av mina intervaller bortåt Lindan och Hjärpbo, men eftersom att dom gräver upp halva Borlänge för fiber (säkert något riktat personligen mot mig, så att jag inte kan fullfölja mina intervallpass enligt plan) så tänkte jag idag ut en ny vettig intervallslinga uppe i Skräddarbacken. Jag tyckte jag lyckades riktig bra med den slingan som ser ut som följer:

Ut på Skräddarbacksvägen där det är uppför till en början och sedan platt, in höger och sedan höger igen nedför Bjugg Görans väg på bussgatan, där är det mestadels platt och utför. En perfekt slinga med lagom av allt helt enkelt
Här har ni lite grafer och siffror från en av intervallerna, enligt min Polar-klocka
(Klicka på bilderna för större storlek)
Jag tyckte denna slinga var så bra att jag kommer använda den mer framöver, kanske även snurra runt den när jag ska köra 60 minuter kontinuerligt nästa gång. Jag kom inte ända runt på mina fem minuter, så slingan är uppskattningsvis ganska exakt två kilometer lång, perfekt!
Planen för dagen var 5 x 5 minuter + en avslutande 5 minuter 10″-20″, allt med 1,5 minuts vila mellan. Jag körde med Elpexfyror bak och treor fram, här är siffrorna:
Första: 1,87 kilometer, 25 höjdmeter, 15 fallmeter, 153 snittpuls, 160 maxpuls, 22,3 km/h snittfart

Andra: 1,89 kilometer, 25 höjdmeter, 15 fallmeter, 159 snittpuls, 169 maxpuls, 22,5 km/h snittfart

Tredje: 1,87 kilometer, 25 höjdmeter, 15 fallmeter, 162 snittpuls, 170 maxpuls, 22,4 km/h snittfart

Fjärde: 1,89 kilometer, 25 höjdmeter, 15 fallmeter, 165 snittpuls, 174 maxpuls, 22,6 km/h snittfart

Femte: 1,90 kilometer, 25 höjdmeter, 15 fallmeter, 167 snittpuls, 175 maxpuls, 22,6 km/h snittfart
Fina siffror, skaplig känsla och okej puls ändå. Ett bra pass helt enkelt, skönt!
https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

4 COMMENTS

  1. Bli inte överkörd av Team Skåne på Lidingö loppet nu, skulle se fördjävligt stillastående ut

  2. Har hört att Johan Olsson ska försöka hålla ryggarna på Sthlms Rullskidklubb på Lidingö. Han är tveksam om han pallar sub 3 min/km som är deras beordrade utgångsfart. Iofs brukar han alltid baissa sig själv men här tror jag faktiskt att han är orolig på riktigt!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here