Tufft på löpbandet och bättre än ifjol!

Godkväll kamrater!

Jag har kört ett hyfsat liknande upplägg inför årets Lidingölopp som förra året. Samma tävlingar och typ liknande träningspass både ute och på bandet. Dessa halvhårda och rätt långa pass ute ger fin hårdhet för benen. Därefter kryddas det med tävlingar och tuffa löpbandspass. 
Idag hade jag äran att inviga min nya Garmin Forerunner 945 och hittills har jag bara gott att säga om den, verkar riktigt bra! 
Såhär var upplägget på dagens pass:
Löpning till gymet: 11,00 min, 2,68 km, 146 snittpuls, 4,06 min/km snittfart
Löpbandsintervaller:
– 10 min @ 15% lutning, 9,5 km/h, 164 snittpuls, 176 maxpuls
2,30 min vila
– 10 min @ 1% lutning, 19,3 km/h, 178 snittpuls, 189 maxpuls
2,30 min vila
– 10 min @ 10% lutning, 11,5 km/h, 175 snittpuls, 183 maxpuls
2,30 min vila
– 10 min @ 5% lutning, 15,5 km/h, 178 snittpuls, 187 maxpuls
2,30 min vila
– 10 min 45″-15″, 4% lutning, 17,2 km/h (sista intervallen 5% och 18 km/h), 172 snittpuls, 182 maxpuls
Det var riktigt tufft måste jag säga, de första tre gick bra, men på den fjärde fick jag slita satan, redan under den första minuten bestämde jag mig för att dela upp intervallen i flera, men efter mycket om och men så tog jag mig igenom den. Förra året körde jag ett liknande upplägg (i en annan ordning), men fick avbryta på den fjärde, dessutom så körde jag snabbare denna gång! Supernöjd med genomförandet och att känslan var ganska god, kul! Jag sprang i mina Hoka Napali 2 och det är verkligen en sko som funkar bra på intervaller, liksom distanspass på grus och väg. 
_____
Nu var inte passet slut där, utan jag fortsatte med följande:
Bänkpress: (uppvärmning: 10 x 55 – 6 x 65 – 4 x 75 kilo) 4 x 4 @ 80 kilo
Lutande rodd: (uppvärmning: 10 x 40 – 6 x 50 – 4 x 60 kilo) 4 x 4 @ 70 kilo
TRX: Fyra övningar, tre set, 10 – 18 repetitioner, fokus på bålen
Skönt att jag klarade bänkpressen på dessa vikter!!
_____

Löpning hem: 11,32 min, 2,92 km, 157 medepluls, 167 maxpuls, 3,57 min/km

Tack för idag!

https://adamsteen.se/

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here