5 x 15’ stakintervaller

 

Träna i bar överkropp – något jag älskar!

Hej på er!

Idag har jag med stakintervaller firat in att jag nu har 54 lediga dagar att se fram emot. Fy fan vad skönt och välbehövligt!

Efter jobbet så tog jag tag i ett litet projekt inför de längre passen i sommar:

Uppgraderat ett gammal slangbälte från Salomon, till bättre bältesanordning runt midjan. Den gamla lösningen känns lite för klen.

 

Jag tävlar i ett CoXa-bälte på vintern, på träning brukar jag ha ett vanligt vätskebälte som rymmer en liter, som på långa pass under varma sommardagar kan bli lite för lite. Så idag fixade jag mitt gamla bälte från Salomon genom att klippa av remmarna från ett gammalt bälte och sy fast (för hand) på detta. Dessutom klistrade jag fast en kardborre på remmarna och på slangen. Så nu kan jag dricka mer vätska och mer smidigt än ur ett vanligt bälte! Bra jobbat Adam! Det funkade kanon ska tilläggas!

Passet idag bjöd på hela 75 minuter intervalltid, 5 x 15 minuter, 3 minuter lugn åkning mellan varje. Jag har tänkt gå upp vissa pass över timmen, så detta var en bra start! Jag körde på mina Elpex 3, som vanligt. Intervallerna höll till på riksväg 293 mellan Falun och Borlänge, samt en avstickare till Övre Valsan och tillbaka.

Kom upp bra i puls, 181 i max. Perfekt efter tre vilodagar under de fyra senaste dagarna. Snittfarten på intervallerna blev:

1: 23,2

2: 23,2

3: 25,5

4: 24,1

5: 24,9

298 höjdmeter och 267 fallmeter totalt på intervallerna.

Får vara nöjd med dessa siffror! Kroppen kändes rätt bra idag.

Hela passet tog 2 h 40 min och landade på 55,4 kilometer. Efteråt så tryckte jag in 700 repetitioner av mina gluteusövningar. Bra dag!

 

 

Previous article6 x 5’ på bandet
Next articleKrångel med sidan

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here